تاکید معاون وزیر بر مستند سازی همه فعالیت‌های حوزه سوادآموزی

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان با توجه به فعالیت‌های موثر سوادآموزی در عرصه‌های مختلف فعالیتی گفت باید اقدامات و دستاوردهای مهم سوادآموزی مستند سازی و آرشیو شود.

کد مطلب: ۱۱۷۶۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
تاکید معاون وزیر بر مستند سازی همه فعالیت‌های حوزه سوادآموزی

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، شاپور محمدزاده معاون وزیر و رئیس سازمان گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم گزارش های دقیقی از خدمات سوادآموزی ارائه نماییم. خوشبختانه در این سازمان از ابتدای سال در کنار هر اقدام سعی شده به موضوع مستند سازی هم توجه جدی شود و از جمله مستندات و آرشیو سازمان که مورد توجه قرار گرفته است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) فعالیت های سوادآموزی همه ساله در قالب کتاب سیمای خدمت تهیه، چاپ و منتشر می شود.

2) مقالات و یافته های پژوهشی سازمان ( ملی و استانی) در چارچوب پژوهش نامه تهیه، چاپ و منتشر می شود.

3) فعالیت های مربوط به گردهمایی ها، هفته سوادآموزی و فعالیت های تبلیغی و اطلاع رسانی همه ساله در قالب یک مجموعه تهیه و انتشار می یابد.

4) فعالیت های مربوط به انتخاب سازمانها، نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی برتر در عرصه سوادآموزی در قالب یک مجموعه تهیه و مستند سازی می شود.

5) فایل الکترونیکی تمامی کتاب های تولید شده در سازمان در سامانه پیشخوان محتوا و رسانه های آموزشی سوادآموزی باگذاری و انتشار می یابد.

6) نظارت غیر حضوری از 2000 سوادآموز در 15 استان انجام شد که گزارش جامع آن تقدیم مراجع ذیصلاح شده است.

7) جلسه سازمانی بهبود کیفیت و حدوداً 30 جلسه دبیرخانه کمیته بهبود کیفیت برای بررسی حدوداً 100 صورتجلسه استانی تشکیل شده است.

8) کلیه فعالیت های دوره های سوادآموزی و منابع انسانی و آموزش دهنده ها در فرمت یک سامانه و اطلاعات جمعیتی در قالب یک پایگاه، سازماندهی و مستند سازی می شود.

9) کلیه توافقنامه های بودجه ای با استانها و کلیه تخصیص ها به استان از ردیف اعتباری 128000 سازمان نهضت سواد آموزی همه ساله در قالب یک مجموعه مستند سازی می شود.

10) کلیه فعالیت های شورای پشتیبانی سوادآموزی همه ساله در قالب یک مجموعه تهیه و منتشر می شود.

11) برنامه سنواتی واحدهای سازمان همه ساله در قالب یک مجموعه تهیه، تکثیر و بصورت صحافی شده مورد استفاده قرار می گیرد.

12) فعالیت های انشاء نویسی و برگزاری مسابقات کتابخوانی مستند سازی شده است.

13) کلیه فعالیت های سمعی و بصری سوادآموزی چه در صدا و سیما و چه در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در آرشیو سازمان مستند سازی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار