معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:

طرح‌های یاریگران زندگی و نماد برنامه‌های کلان حوزه مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی شهر تهران هستند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران اجرای طرح‌های نماد و یاریگران زندگی را جزء برنامه‌های کلان حوزه‌ مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی شهر تهران در سال جاری تحصیلی دانست.

کد مطلب: ۱۱۷۶۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح‌های یاریگران زندگی و نماد برنامه‌های کلان حوزه مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی شهر تهران هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، مجتبی ولی‌پوری گفت: آموزش و پرورش شهر تهران به همراه شرکای خود در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری در سطح استان تهران، فعالیت‌های فراوانی از جمله، اجرای طرح‌های رشدمدار دانش‌آموزی، توانمندسازی والدین، طرح نماد، کانون یاریگران زندگی و همچنین جشنواره نوجوان سالم را در راستای ترویج شیوه‌های زندگی سالم، پیشگیری از رفتارهای پرخطر، بهداشت روان و ارتقای فرهنگ سلامت رفتاری و اخلاقی دانش آموزان و خانواده ها به ویژه در پیشگیری از آسیب های نوپدید، اجرا کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اجرای طرح نماد در مدارس استان گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) در چهار منطقه آموزش و پرورش شهر تهران (مناطق 9، 12، 16 و 18) در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان با رویکرد توانمندسازی و مدرسه محوری از طریق گسترش آموزش های رشد مدار در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیب های اجتماعی و بزهکاری اجرا می شود.

ولی پوری در بخش دیگری با بیان اجرای طرح کانون یاریگران زندگی در 30درصد مدارس شهر تهران، گفت: توجه به مشارکت دانش‌آموزان و نهضت داوطلبی و ظرفیت خانواده به عنوان ظرفیت ارزشمند برای تشکیل کانون یاریگران زندگی و مناسب سازی اجرای برنامه با مقتضیات و شرایط بهداشتی دوران کرونا از جمله سیاست‌های کنونی در اجرای طرح بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در این راستا به دانش آموزان درباره خطرات مواد مخدر و آسیب های ناشی از آن آگاهی داده می شود، گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی این فعالیت ها در بستر فضای مجازی شاد انجام می شود. در این راستا بالغ بر 1200 کانون عضو گروه یاریگران زندگی شهر تهران در شبکه شاد و قریب به 80 هزار دانش آموز تحت پوشش این طرح هستند.

مجتبی ولی‌پوری افزود: آموزش‌های توانمندساز برای همکاران، آموزش استفاده از فضای مجازی، تاب آوری و ارتباط بدون خشونت به کودکان، مهارت‌های دوست یابی و همچنین آموزش صبر، حل مسأله، برپایی کارگاه های توانمندسازی روانی_ اجتماعی، جشنواره نوجوان سالم و نمایشگاه های مجازی و کارگاه های سیّار بخشی از شاخص های موثر در فعالیت های جاری مناطق آموزش و پرورش شهر تهران در این دوران بوده است.

وی در پایان افزود: دو طرح کانون یاریگران زندگی و نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان(نماد) به عنوان تکالیف عملکردی ذیل اجرای سند تحول بنیادین به عنوان برنامه های اصلی در حوزه مراقبت معاونت پرورشی و فرهنگی در سال جاری هستند و در همین راستا در حال اجرایی کردن اقدامات این برنامه ها طی سال جاری هستیم‌. در این مسیر از تلاش تمامی همکاران حوزه‌ی مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و فعالان برنامه های پیشگیری در سطح مناطق و مدارس کمال قدردانی را می‌کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار