کرمان، خط مقدم امنیت کشور است

کرمان(پانا) - رئیس کل دادگستری استان کرمان از استان کرمان به عنوان استانی امنیتی و خط مقدم امنیت کشور یاد کرد و گفت استان کرمان به عنوان آوردگاه و نبردگاه مبارزه با مواد مخدر هزینه های سنگینی را در راه مبارزه با این پدیده شوم پرداخت کرده و می کند.

کد مطلب: ۱۱۷۶۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
کرمان، خط مقدم امنیت کشور است

به گزارش اداره کل دادگستری استان کرمان، یدالله موحد در نشست مشترک با روسای سابق و جدید اداره کل زندان های استان کرمان افزود: بخشی از هزینه های استان کرمان در مسیر مبارزه با مواد مخدر در حوزه قضایی و زندان ها است و از این رو شرایط زندانیان در استان کرمان با سایر نقاط کشور تفاوت دارد.

وی با بیان این مطلب که مدیریت زندان های استان کرمان کار دشواری است و نیاز به تلاش شبانه روزی دارد، گفت: استان کرمان بنا به اقتضائات خود از جمله گستردگی جغرافیایی، قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر، بافت اجتماعی پیچیده، ورود غیرمجاز اتباع بیگانه از استان های شرقی و ... وضعیت متفاوتی در حوزه مدیریت زندان ها دارد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان در ادامه با اشاره به این مطلب که آقای رمضان امیری، مدیرکل سابق زندان های این استان از چهره های نام آشنا، ارزشی، خدمتگزار به نظام و آرمان های شهدا، خدوم و توانمند هستند، تاکید کرد: در دوره مدیریت مدیرکل زندان های استان کرمان گام های بزرگی در راستای بهبود وضعیت زندان های این استان انجام شده است.

موحد بر تلاش برای تحقق اهداف و ماموریت های قوه قضاییه در چارچوب سند تحول قضایی در دوره مدیریتی جدید اداره کل زندان های استان کرمان تاکید کرد و ادامه داد: دستگاه قضایی با هدف خدمت به جامعه و نظام اسلامی همراه مجموعه زندان ها هستند و باید در قالب یک تیم منسج، هماهنگ و مسلط بر اوضاع در مسیر پیشبرد اهداف کار کرد.

وی یادآور شد: با توجه به پهناور بودن استان کرمان باید مجموعه ها و ظرفیت های مختلف به کار گرفته شود تا کار به خوبی پیش رود و در راستای اجرای سیاست های کلی قوه قضاییه همراه و هنگام با سایر استان های کشور حرکت کنیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: با شیوع بیماری کووید 19 تلاش گسترده ای برای جلوگیری از ورود این ویروس به بندهای بسته زندان های استان کرمان انجام شد و بر مبنای همکاری دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل زندان ها و دستگاه قضایی تاکنون موردی از ورود این ویروس به زندان های استان وجود نداشته است و با این اقدام در راستای توسعه امنیت زندان ها نیز حرکت شده است.

موحد با اشاره به استفاده از ظرفیت های بسیج و سپاه برای آزادی زندانیان آبرومند و نیازمند، عنوان کرد: در حوزه آزادسازی زندانیان از هفته بسیج تا سالروز شهادت سردار سلیمانی با همراهی فرمانده سپاه ثارالله و پیگیری های مدیرکل زندانها و ستاددیه زمینه آزادی بالغ بر 138 نفر از زندان های استان کرمان فراهم شد و در مراحل بعدی اجرای این طرح نیز مددجویان زیادی از زندان های استان آزاد شده اند.

وی یادآور شد: برای نخستین بار در سطح کشور زمینه جلب همکاری شرکت های بزرگ اقتصادی استان با سازمان زندان ها و ستاد دیه، به منظور ایجاد زمینه آزادی محکومان جرایم غیرعمد و مالی فراهم شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان، نتایج حاصل شده در پیشبرد امور زندانها و کمک به زندانیان را نتیجه اراده جمعی و کار تیمی دانست و گفت: ایجاد هیات های حل اختلاف برای آزادی زندانیان نیز کار بزرگی بوده که در استان کرمان محقق شده است.

موحد تصریح کرد: با توجه به اینکه راهبرد اصلی سند تحول قضایی، اصلاح و تربیت مددجویان با استفاده از ظرفیت های مدنی است می توان گفت که زندان های استان کرمان قبل از ابلاغ سند تحول قضایی گام های بلندی در این زمینه برداشته اند و نمونه ای از این اقدامات ورود هیات های مذهبی در زندان ها و عزاداری های ماه های محرم بوده است.

وی با اشاره به این مطلب که معطل ماندن ظرفیت ها پذیرفتنی نیست، گفت: باید از ظرفیت های حاکمیتی برای تحقق اهداف قوه قضاییه در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان ها و استفاده حداقلی از ساز و کار زندان، اصلاح و تربیت مددجویان زندان ها و حمایت پس از خروج استفاده حداکثری انجام شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان بر استفاده از تجربیات گذشته در زمینه مدیریت زندان های استان نیز تاکید کرد و گفت: اقدامات حوزه حمایت زندانیان، حرفه آموزی، اشتغال و .... باید در سطح زندان های استان کرمان توسعه یابد.

رمضان امیری، مدیرکل سابق زندان های استان کرمان نیز گفت: موفقیت های حاصل شده در مجموعه زندان ها را حاصل همراهی و پشتیبانی دستگاه قضایی می دانیم.

سید مجتبی حسینی، مدیرکل جدید زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز گفت: امید داریم در مقطع خدمتی در استان کرمان ماموریت های مورد نظر سازمان زندانها و دستگاه قضایی را به خوبی اجرایی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار