۸۳ درصد بیماران کرونایی شهرستان شیروان در خراسان شمالی شهرنشین هستند

بجنورد(پانا) -سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان گفت ۸۳ درصد از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان این شهرستان را شهرنشینان تشکیل می دهند.

کد مطلب: ۱۱۷۶۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
۸۳ درصد بیماران کرونایی شهرستان شیروان در خراسان شمالی شهرنشین هستند

دکتر سیده معصومه هاشمی اظهار داشت: همچنین ۵۳ درصد از بیمارانی که هم اکنون در بیمارستان این شهرستان با علایم ویروس کرونا بستری شدند را مردان و مابقی را زنان تشکیل می دهند.
وی اضافه کرد : با افزایش سرعت انتقال ویروس کرونا در روزهای اخیر هم اکنون تست بیش از ۳۰ درصد از بیماران مثبت اعلام می شود و روزانه به طور میانگین ۸ تا ۱۰ بیمار جدید در بیمارستان این شهرستان بستری می شوند.
به گفته وی هم اکنون ۳۵ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان این شهرستان بستری و تحت درمان قرار دارند که نسبت به اوایل فروردین آمار بیماران روند افزایش به خود گرفت و از لحاظ رنگ بندی این شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: میزان استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی بین شهروندان شیروان روند کاهشی به خود گرفت که این یک زنگ خطر جدی است و برای اطلاع رسانی به شهروندان ۷۰ هزار پیامک کوتاه آموزشی و هشدار دهنده ارسال شده است.
هاشمی افزود: در موج چهارم ویروس کرونا تعداد زیادی از روستاهای این شهرستان که پیش از این کمتر درگیر این ویروس بودند؛ درگیر بیماری شدند و آمار بیماران در این مناطق به مرز هشدار رسید و گاها نیز به طور خانوادگی مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شدند.
سرپرست بهداشت و درمان شیروان با توجه به شیوع ویروس جهشی کرونا انگلیسی در این شهرستان تنها راهکار مقابله با این ویروس را استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی وپرهیز از دو دورهمی اعلام کرد.
براساس ارزیابی سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت و درمان که ۱۸ فروردین ماه منتشر شد از هشت شهرستان استان خراسان شمالی سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین در وضعیت قرمز و شهرستان های گرمه، جاجرم، فاروج در الگوی رنگ بندی کرونایی نارنجی و مانه و سملقان و راز و جرگلان نیز رنگ زرد دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار