دو جایزه اصلی جشنواره فیلم هنگ کنگ به «دشت خاموش» رسید

تهران (پانا) - فیلم «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی در چهل‌وپنجمین جشنواره سینمایی هنگ کنگ، جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد را در بخش اصلی  دریافت کرد. 

کد مطلب: ۱۱۷۶۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
دو جایزه اصلی جشنواره فیلم هنگ کنگ به «دشت خاموش» رسید

چهل‌وپنجمین جشنواره سینمایی هنگ کنگ، از اول تا دوازدهم آوریل (۱۲ تا ۲۳ فروردین‌ماه) برگزار شد و امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان دعوت از میهمانان خارجی را نداشت.

در این دوره فیلم‌های ایرانی چون «جنایت بی‌دقت» به کارگردانی شهرام مکری، «منطقه پایانی» ساخته بردیا یادگاری و احسان میرحسینی، «خط فرضی» کارِ فرنوش صمدی، «مجبوریم» به کارگردانی رضا درمیشیان، «رادیولوژی یک پرتره» ساخته فیروزه خسروانی، «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی، «پسر- مادر» کارِ مهناز محمدی و ... به نمایش گذاشته شد و در نهایت جایزه بهترین فیلم این دوره از جشنواره به «دشت خاموش» ساخته احمد بهرامی و جایزه بهترین بازیگر مرد نیز به علی باقری برای بازی در این فیلم تعلق گرفت.

فیلم «دشت خاموش» به نویسندگی و کارگردانی احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی سعید بشیری به شرایط دشوار کاری و روابط انسانی پیچیده چند خانواده می‌پردازد که در یک محیط کارگری زندگی می‌کنند. علی باقری، فرخ نعمتی و مهدیه نساج از بازیگران "دشت خاموش" هستند. این فیلم تاکنون در بیش از بیست جشنواره بین‌‌المللی حضور داشته و جایزه بهترین فیلم بخش افق‌های جشنواره ونیز و فیپرشی و چندین جایزه دیگر از جمله جایزه بهترین تدوین (سارا یاوری) را از انجمن بین‌المللی منتقدان و روزنامه نگاران جهان دریافت کرده است.
مسئولیت پخش بین‌الملل فیلم را شرکت پرشین فیلم با مدیریت علی قاسمی به عهده دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار