فعالیت‌های موسسه تدبیر موجب توانمندتر شدن زنان فرهنگی در فارس شده است

شیراز(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه فعالیت‌های موسسه تدبیر موجب توانمندتر شدن زنان فرهنگی استان فارس شده است گفت موسسه تدبیر فرهنگیان فارس که با همت بزرگان تعلیم و تربیت در شیراز ایجاد شد، با بهره‌گیری از تجارب همکاران فرهنگی و کارشناسان متخصص آموزشی توانسته در زمینه توانمندسازی و همچنین مشاوره های حقوقی و برنامه های انگیزه بخش در خدمت فرهنگیان بانو که سرپرست خانواده هستند باشد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های موسسه تدبیر موجب توانمندتر شدن زنان فرهنگی در فارس شده است

فرهاد اسماعیلی در نشست با اعضای هیئت مدیره و کارگروه موسسه تدبیر بانوان فرهنگی خودسرپرست فارس گفت: موسسه تدبیر نقش مهم و ارزشمندی را در بهبود فعالیت‌های آموزشی ایفا می‌کند و باور داریم با وجود این موسسه می‌توان کیفیت خدمات آموزشی و تربیتی را افزایش داد.

اسماعیلی ادامه داد: ارزیابی‌های صورت گرفته از خروجی‌های این موسسه مطلوب بوده و اطمینان داریم که اهداف موسسه در همه ابعاد در حال تحقق است.
او با بیان اینکه با فعالیت‌های موسسه تدبیر نقش زنان فرهنگی فارس در جامعه چشمگیر شده است، گفت: در تمامی زمینه‌ها در راستای اهداف موسسه همکاری خواهیم کرد زیرا که سازمان‌های مردم نهادی همانند موسسه تدبیر، می‌تواند کمک بسیار بزرگی برای نهادهای دولتی برای رسیدن به اهداف و ارتقای سطح کیفی فعالیت‌ها انجام دهد.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه معلمان ما در حوزه‌های مختلف دارای مشکلاتی هستند گفت: می‌توان از ظرفیت‌های موجود در فارس، به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در ارائه طرح‌های نو و کارآمد برای خدمات رسانی بیشتر به همکاران فرهنگی بهره گرفت.
محسن کلاری ضمن اشاره به امکانات موجود در آموزش و پرورش فارس در راستای ارائه خدمات رفاهی به همکاران فرهنگی عضو موسسه، گفت: باید تلاش کنیم تا با تقویت امکانات موجود، خدمات رسانی به همکاران فرهنگی را گسترش دهیم که این مساله مهم از خواسته‌های اصلی همکاران نیز است.
رییس هیات امنا موسسه تدبیر بانوان فرهنگی خودسرپرست فارس نیز درباره‌ی شکل گیری این موسسه گفت: در سال ۱۳۹۱ با مراجعه زیاد همکاران و زنان سرپرست خانواده دارای مشکلات متعدد به آموزش و پرورش تصمیم گرفتیم تا یک سازمان مردم نهاد مستقل از هر واحد دولتی برای ارتقای وضعیت این قشر از فرهنگیان تشکیل دهیم.
حمیدرضا آذری ادامه داد: ایجاد و تداوم فعالیت‌های صندوق‌های رفاه و تسهیلات ،ایجاد کارگروه اشتغال ، آموزش‌های جدید متناسب با نیازهای مخاطبین ،غنی سازی اوقات فراغت زنان سرپرست خانوار از جمله اهداف و برنامه‌های اصلی این موسسه است.
رییس هیئت مدیره موسسه تدبیر نیز در مورد اهداف و برنامه‌های این موسسه گفت: نقش زنان در جامعه که تشکیل دهنده نیمی از جمعیت کشور هستند را به هیچ عنوان نمی‌توان در رشد و پیشرفت کشور نادیده گرفت و افزایش آمار زنان سرپرست خانواده و به تبع آن آسیب‌ها و مشکلات آن‌ها در سال‌های اخیر از مهم‌ترین تغییرات جامعه ایران و مخصوصا استان فارس در حوزه زنان و خانواده است.
زهرا افتخاری نداشتن امنیت اقتصادی، وضعیت نامطلوب زندگی، تحصیلات بالا، فشار نقش‌های شغلی و خانوادگی، وضعیت نامطلوب سلامت جسمانی، سلامت روانی، امنیت و سلامت اجتماعی، وضعیت نامطلوب سلامت روانی فرزندان، طرد اجتماعی و چالش‌های عملکردی سازمان‌های مسئول را از عوامل موثر بر مطلوبیت زندگی زنان شاغل فرهنگی سرپرست خانواده عنوان کرد.
افتخاری ادامه داد: از دلایل افزایش بانوان شاغل فرهنگی سرپرست خانواده می‌توان به افزایش تمایل به تشکیل خانواده‌های تک‌نفره، افزایش نرخ طلاق، ازدواج نکردن مجدد زنان بی‌همسر به دلیل طلاق یا فوت همسر، اعتیاد و مهاجرت سرپرست خانواده و از کار افتادگی مرد اشاره کرد.
او افزود: زنان سرپرست خانوار، مادرانی با نقش‌های پدرانه هستند که در سطح فردی و اجتماعی با مشکلات و مسائل جدی دست و پنجه نرم می‌کنند و توانمندسازی آنها تاثیر مستقیمی در حل بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی به ویژه در بخش آموزش به فرزندان ایفا خواهد کرد.
افتخاری ادامه داد: خوشبختانه با گذشت سال‌ها موسسه تدبیر توانست زنانی را که به هر دلیل از وجود یک مرد در کنار خود محروم بوده اند را به یک زن قدرتمند، با قابلیت سرپرست خانواده، نان‌آور و مدیر نقش‌های زنانه و مردانه تبدیل کند.
مدیرعامل موسسه تدبیر نیز گفت: از آنجایی که رویکرد اصلی موسسه تدبیر توانمندسازی است باید با ارائه خدمات مناسب و توسعه آموزش‌ها و مهارت افزایی‌ها با همکاری و مشارکت سازمان‌های دولتی و غیر دولتی شاهد توانمندسازی افراد مورد نظر باشیم.
حسین علی اسماعیل نژاد شیرازی افزود: معتقدیم زنانی که داناترند توانمندتر نیز هستند و این باور، هسته اصلی فعالیت‌های ما را تشکیل می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار