باشگاه نوجوانی «پیرنگ» در فرهنگسرای امید آغاز به کار کرد

تهران (پانا)-فرهنگسرای امید باشگاه نوجوانی «پیرنگ» را با هدف خودشناسی درونی شخصیتی و شکوفایی استعدادهای نوجوانان راه‌اندازی کرده و عضوگیری می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۷۶۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
باشگاه نوجوانی «پیرنگ» در فرهنگسرای امید آغاز به کار کرد

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای امید، پروانه دوستی، مدیر فرهنگی هنری منطقه 13 و رئیس فرهنگسرای امید ضمن اشاره به اهمیت امیدآفرینی در نسل جدید و به ویژه نوجوانان گفت: «مقوله امیدآفرینی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است. در شرایط کنونی و با توجه به فشار رسانه‌های خارجی و شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد ناامیدی در بین اقشار مختلف جامعه لازم است که در اقدامی متقابل روزنه‌های امید را بیش از پیش نشان داد و با ایجاد بسترهای مناسب، امید را به خانواده‌ها هدیه کرد.»

وی اضافه کرد: «در این بین امیددادن به نوجوانان از اهمیتی صدچندان برخوردار است، چرا که این نسل بیش از بقیه تحت تاثیر شبکه‌‌های اجتماعی و رسانه‌های مجازی قرار دارند. همچنین به عنوان قشر پویای جامعه، آینده‌ساز کشور هستند. فشاری که عامدانه از سوی این رسانه‌ها به این قشر وارد می‌شود، به سمتی است که زمینه را برای ناامیدی نوجوانان فراهم می‌کند. از این روی به نظر می‌رسد که مراکز فرهنگی وظیفه بسیار مهم و رسالت حیاتی برعهده دارند.»

رئیس فرهنگسرای امید از راه‌اندازی باشگاه نوجوانی «پیرنگ» به همت این مجموعه فرهنگی و در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: «فرهنگسرای امید به واسطه ماموریت کاری خود در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های ویژه‌ای در جهت امیدآفرینی و ایجاد نشاط اجتماعی در بین شهروندان دارد. در یکی از این اقدامات، این فرهنگسرا اقدام به راه‌اندازی باشگاه نوجوانی «پیرنگ» کرده است. این باشگاه محفلی برای گردهمایی نوجوانان در فضایی سالم و فرهنگی است تا مسیر خودباوری و شکوفایی استعدادهای نوجوانان را هموارتر سازد.»

دوستی ضمن تشریح بخشی از فعالیت‌های این مرکز گفت: «در این باشگاه که به رهبری خود نوجوان شکل می‌گیرد؛ جمعی از کارشناسان فرهنگی، روانشناسان اجتماعی و فعالان حوزه نوجوان حضور دارند و کمک می کنند تا نوجوانان به شناخت دقیق‌تری از خودشان برسند. یکی از ابعاد این موضوع، توجه به کشف استعدادهای درونی است که موجب می‌شود این گروه بتوانند برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای آینده خود داشته باشند. علاوه بر این، کنار هم قرار گرفتن نوجوانان باعث می‌شود که تجربیات‌شان را به اشتراک گذارند و به عبارت دیگر این باشگاه، محفلی را برای گفت‌وگو و انتقال انرژی های مثبت بین نوجوانان فراهم می کند.»

وی ادامه داد: «بسیاری از نوجوانان از مراقبت‌ها و دغدغه‌هایی که والدین برایشان دارند، ابراز نگرانی یا ناراحتی می‌کنند. باشگاه پیرنگ در فضایی دوستانه تلاش می‌کند به این نگرانی‌ها پاسخی دقیق بدهد. برای مثال، گفت‌وگوی نوجوانان با دغدغه‌های مشترک می‌تواند درک آنان نسبت به نگرانی‌های والدین را بالاتر برده و یکی از چالش‌های اصلی بین فرزندان و خانواده‌ها را برطرف کند. علاوه بر این، مقطع حساس بلوغ، نیازهای خاصی را برای نوجوانان از نظر فکری و شخصیتی ایجاد می‌کند. اگر بتوان پاسخ‌های روشن و مستدلی به این نیازها داد از بسیاری از آسیب‌های بعدی که یکی از مهم‌ترین آنها حس ناامیدی است، جلوگیری می‌شود.»

مدیر فرهنگی هنری منطقه 13 درخصوص عضوگیری این باشگاه توضیح داد و گفت: «باشگاه نوجوانی «پیرنگ» ویژه نوجوانان 10 تا 15 سال است که در دو گروه دختران و پسران فعالیت خود را آغاز کرده است. نوجوانانی که علاقه‌مند پیوستن به «پیرنگ» هستند می‌توانند با مراجعه به سایت peyrang.farhangsara.ir آمادگی خود برای عضویت در این باشگاه اعلام کنند.»

وی خاطرنشان کرد: «به دلیل شیوع ویروس کرونا و برای جلوگیری از هرگونه ایجاد خطر برای خانواده‌ها، فعلا عمده فعالیت‌های باشگاه نوجوانی در فضای مجازی تدارک دیده شده است اما پس از رفع بیماری امکان برگزاری برنامه‌ها در فضای حقیقی و برگزاری دورهمی های نوجوانی فراهم می شود.»

براساس این گزارش، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۳۳۰۳۸۴۲ در فرهنگسرای امید تماس بگیرند. فرهنگسرای امید واقع در میدان امام حسین (ع)،خیابان ۱۷شهریور،خیابان خشکبارچی ،بوستان خیام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار