ارائه‌ طرح « نقشه جامع یادگیری» برای دانش‌آموزان دوره‌ ابتدایی

کرمانشاه(پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه از ارائه طرح نقشه جامع یادگیری برای دانش‌آموزان دوره‌ ابتدایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
ارائه‌ طرح « نقشه جامع یادگیری» برای دانش‌آموزان دوره‌ ابتدایی

ناهید فضلی در جلسه مجازی رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق در این باره گفت: در شرایط فعلی رهبری یادگیری، اصلی‌ترین وظیفه مدیران آموزش و پرورش در همه سطوح است و مهم‌ترین راهبرد ما ارائه نقشه جامع و فراگیر یادگیری است.

معاون آموزش ابتدایی استان افزود: مهم‌ترین وظیفه همه‌ ما بررسی وضعیت یادگیری دانش‌آموزان است، به همین دلیل با همکاری رؤسا و معاونان نواحی و مناطق، مدیران مدارس و معلمان تلاشگر نقشه جامع یادگیری تهیه شده است. در این نقشه جامع یادگیری وضعیت کودکان پایه‌های اول تا ششم در 4 مقیاس خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش و آموزش بیشتر مشخص شده است و به تفکیک منطقه، ناحیه و مدرسه، تمامی دانش‌آموزانی که نیاز به تلاش بیشتری دارند شناسایی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: نقشه جامع یادگیری دانش‌آموزان نیاز به تلاش و آموزش بیشتر، طراحی شده و در اختیار مدارس قرار گرفته است، مدیران مدارس در اردیبهشت و خرداد ماه از طریق سنجش فرآیندی همه‌جانبه به بررسی و تحلیل شواهد یادگیری می‌پردازند و مناطق، نواحی شهرستان‌ها با توجه به ظرفیت‌های موجود بر اساس نقشه جامع یادگیری برنامه های خود ارائه می‌دهند.

فضلی گفت: در این راستا برای رسیدگی به وضعیت یادگیری دانش‌آموزانی که درنوبت اول نیاز به تلاش تشخیص داده شوند، کمیته هایی در نواحی و مناطق با هدف تهیه بسته‌های آموزشی شامل: درسنامه، کاربرگ(شکوفه های بهاری و غیره.. ) تشکیل شده است و این دسته از دانش آموزان جهت استمرار یادگیری، اردیبهشت و خردادماه سال جاری معرفی شده‌اند و دانش‌آموزانی که یادگیری آن‌ها در خرداد ماه کامل نشده است با برنامه‌ریزی منسجم طی ماه‌های، تیر، مرداد و شهریور فرصت دارند تا نقص یادگیری خود را جبران کنند.

وی تشریح کرد: در استان تعداد 182074دانش‌آموز دوره ابتدایی مشغول تحصیل هستند، که در نوبت اول سال تحصیلی جاری97/54 در صد دانش آموزان در مقیاس‌های خیلی خوب، خوب، قابل قبول بوده است و 2/46درصد نیاز به تلاش و آموزش بیشتر شناخته شده‌اند که نقشه جامع یادگیری برای رسیدگی به وضعیت این دانش‌آموزان در استان کرمانشاه اجرا می‌شود.

این مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان بیان کرد: در همین راستا تشکیل جلسات با رؤسای مناطق، معاونان آموزشی و راهبران آموزشی در سطح استان پیش‌بینی شده است و معاونین محترم آموزشی با تشکیل جلسات برای مدیران مدارس استمرار یادگیری را مورد برررسی قرار می‌دهند و راهبران آموزشی در این شرایط نیز با همراهی مدیر آموزگاران وضعیت یادگیری دانش‌آموزان مناطق روستایی را مورد بررسی قرار داده و با ارائه گزارش‌های خود به معاونین آموزشی راه‌حل‌های گوناگون را اعمال می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار