آفات، بیش از ۵ میلیارد تومان به کشاورزان و باغداران اصفهان خسارت وارد کرد

اصفهان ( پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد آفات و بیماری‌های گیاهی در سال گذشته بیش از ۵ میلیارد تومان به کشاورزان و باغداران خسارت وارد کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
آفات، بیش از ۵ میلیارد تومان به کشاورزان و باغداران اصفهان خسارت وارد کرد

به گزارش روابط عمومی استانداری اصفهان، منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به وقوع سرمازدگی در استان اظهار کرد: فروردین، اردیبهشت، مهر و اواسط اسفندماه سال گذشته سرمازدگی در استان اتفاق افتاد و حدود 348 میلیارد تومان خسارت به 16 هزار هکتار زراعت و 17 هزار هکتار از باغات وارد کرد.

وی با تأکید بر اینکه بیمه تنها راه جبران خسارت است که هماهنگی با بیمه به عمل آمد و در سال گذشته 47 میلیارد تومان بیمه غرامت به کشاورزان در بخش زراعت، باغات، دام و طیور پرداخت شد، افزود: امسال هم در بخش‌های زراعت و دام و طیور اطلاع‌رسانی کرده‌ایم تا برای بیمه کشاورزان و باغداران اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: امسال در بخش‌های زراعت استان 61 هزار و 700 هکتار، باغات 19 هزار 800 هکتار، طیور 40 میلیون قطعه، دام 450 هزار رأس و در کل 42 درصد زراعت استان، 29 درصد از باغات، 98 درصد طیور و 11 درصد دام بیمه شدند و در بخش دام با توجه به اجباری بودن بیمه باید نسبت به بیمه کردن اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به طوفان فروردین ماه امسال به بانک کشاورزی اعلام کرده‌ایم که ارزیابی کند و کشاورزانی که بیمه هستند جبران کند، گفت: 110 محصول اعم از باغات، زراعت، دام و طیور در برابر حوادث بیمه هستند و عوامل قهری مانند سیل و زلزله، سرما و طوفان و گرما و بیماری‌های دام و طیور جزو بیمه هستند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه آفات و بیماری‌های گیاهی در سال گذشته بیش از 5 میلیارد تومان به کشاورزان و باغداران خسارت وارد کرد، بیان کرد: کرم خراط، سن گندم، آتشک درختان میوه و موش از مهم‌ترین آفات هستند و امسال هم برنامه‌ریزی شده با اعتبار 5 میلیارد تومان مبارزه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال عملیات مبارزه با سن انجام شد، گفت: 12 هزار هکتار مبارزه با ملخ بومی انجام شده است و امسال هم برنامه‌ریزی شده به منظور پیشگیری از طغیان آفات مبارزه با سن غلات در 65 هزار هکتار، 15 هکتار موش، علف‌های هرز 70 هزار هکتار، بیماری‌های درختان میوه 2 هزار هکتار، کرم خراط درختان گردو 3 هزار هکتار، آفت مگس مدیترانه‌ای 3 هزار هکتار انجام شود و نیاز است 10 میلیارد تومان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفط نباتات کشور به استان برای مقابله با بیماری‌های گیاهان در این شرایط خشکسالی اختصاص دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار