ملکی: بین آثار جشنواره‌های رشد و متون آموزشی ارتباط برقرار کنیم

تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از مسئولان جشنواره های رشد خواست آثار برگزیده جشنواره های رشد در کتب درسی و منابع آموزشی مورد استفاده قرار گیرند.

کد مطلب: ۱۱۷۶۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
ملکی: بین آثار جشنواره‌های رشد و متون آموزشی ارتباط برقرار کنیم

حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی امروز یک شنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۰ در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره عکس رشد که در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد ضمن تشکر از همکاران خود در استان‌های مختلف و معاونت آموزشی وزارتخانه همچنین هنرمندان عکاسی که با ارسال آثار خود باعث رونق جشنواره شدند گفت: 4 جشنواره سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی یعنی حشنواره‌های فیلم رشد، کتاب رشد، فیلم رشد و عکس رشد هریک به طریقی به رواج فعالیت‌های حوزه عکس کمک می‌کند تا دانش‌آموزان هریک به طریقی استعدادهای خود را به منصه ظهور بگذرانند و آن را نقویت کنند.

وی افزود: جشنواره عکس رشد اهمیت تاریخی نیز دارد چرا که به کمک عکس می‌توان تاریخ را صیانت کرد. هر عکس یک رسانه است که پیامی را منتقل می‌کند. عکسی را نمی‌توان یافت که پیامی را منتقل نکند. ما به عکس باید به عنوان یک رسانه با اهداف تزیینی بنگربم.

معاون وزیر با بیان اینکه جشنواره سال آینده اگر قوی تر از جشنواره امسال نباشد باید به دنیال عوامل جلوگیری از پیشرفت بگردیم پیشنهاد کرد ابعادی برای عکس‌های جشنواره مورد تصویب قرار گیرد.

وی ادامه داد: خداوند مصور است و دنیا جایی است که عکاسش خداوند است. باید ببینیم چگونه می‌توانیم آرمان‌ها را در بعد سیاسی اجتماعی و ... با عکس نشان دهیم. همچنین با عکس می‌توان واقعیت‌ها را نشان داد. باید توسط عکس صیاد واقعیت‌های خوب باشیم. سومین نقش عکس در آموزش است. عکس باید ظرفیت تربیت‌کنندگی داشته باشد. گاه یک عکس انسان را تکان می‌‌دهد و او را بیدار و هوشیار می‌کتد. ما انتظار داریم هرجه از عمر جشنواره سپری می‌شود بالغ‌تر شود تا عکس خود مربی شود تا وقتی نگاهش می‌کنیم از آن یاد بگیریم.

ملکی گفت: وجه دیگر عکس کشف زیبایی است. زیبایی در دنیای امروز بسیار تعیین کننده است. هم شیادان از آن استفاده می‌کنند و هم جویندگان حقیقت. امروز عکس رسانه ای قوی است که می‌تواند پیام‌های آشکار و پنهان بسیار داشته باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: عکس باعث می‌شود حقیقت صیانت شود و مفاهیم عمر بیشتری پیدا کند. عکس ارتباط محکمی با مفاهیم آموزشی دارد. عکس تصویری است ‌که مفاهیم بسیاری در خود پنهان دارد. از عکس می‌توان بسیار بهره برداری آموزشی کرد.

وی در پایان گفت: متاسفانه مشکل اینجاست که هیچ ارتباطی بین این جشنواره و آثار آن با دفاتر تالیف ما وجود ندارد. باید کارگروهی تشکیل شود تا ببینیم چگونه می‌توان از این عکس‌ها در منابع درسی و متون آموزشی استفاده کنیم. ما میثاق می‌بندیم تا این موضوع بررسی شود که چگونه بین محصولات جشنواره‌ها و متون آموزشی ما رابطه برقرار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار