برگزاری وبینار کشوری با محوریت کشتی شیمیایی chemeship در پژوهش سرای امیرکبیرمنطقه3

تهران (پانا) - مدرس وبینار کشوری فناوری های فضایی در پژوهش سرای امیرکبیر منطقه 3 تهران، هدف این مسابقات کشوری را سنجش امکان و ایجاد توانمندی لازم برای داشتن انرژی های جایگزین، در پایان سوخت های فسیلی دانست.

کد مطلب: ۱۱۷۶۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری وبینار کشوری با محوریت کشتی شیمیایی chemeship در پژوهش سرای امیرکبیرمنطقه3

بنا به گفته مدیر پژوهش سرای دانش آموزی امیرکبیر، بیست وسومین وبینار کشوری فناوریهای فضایی، حمل نقل پیشرفته، جهت ترویج و آشنایی دانش آموزان دوره متوسطه سراسر کشور در حوزه حمل و نقل برگزار شد. محوریت این وبینار، کشتی شیمیایی بود، که یکی از محورهای ششمین مسابقات فناوری های فضایی، حمل ونقل پیشرفته در دومین جشنواره علمی پژوهش سراهای دانش آموزی است.

قریب زاده، مدرس وبینار ضمن تبریک سال نو به شرکت کنندگان گفت: بحث کشتی شیمیایی با مهندسی شیمی مرتبط است و منظور طراحی قایق و کشتی هایی است که با سوخت های زیست سازگار کار می کنند. قایق هایی که از طریق واکنشها و مباحث شیمی طراحی و راه اندازی می شوند. در واقع، کمیشیپ های الکترو شیمیایی با موتور و باطری الکتروشیمی کار می کنند.

وی گفت: هدف از این مسابقات این است که در آینده با پایان سوخت های فسیلی، انرژی های جایگزین و توانمندی لازم در این زمینه ها را داشته باشیم. بنابراین استفاده از هر نرم افزاری را جهت طراحی کشتی های شیمیایی مجاز است.

قریب زاده در ادامه مباحث جت گاز، پیشرانه انرژی در قایقها و کشتی های شیمیایی، نحوه بستن باطری، آند و کاتد، پل نمکی، الکترودینامیک، طراحی دوبعدی و طراحی سه بعدی، انواع متریال و اهمیت آن، محل مرکز ثقل در قایق ها و اهمیت قرار گرفتن آن در قایقهای شیمیایی را مطرح کرد.

وی در پایان در مورد چالش های بخش دوم کشوری صحبت کرد و به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار