رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با پانا

پاسخ به چرایی تعویق صدور احکام و میزان افزایش حقوق بازنشستگان

تهران (پانا) - چگونگی متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان در فروردین سال جاری ابهاماتی را به دنبال داشت که به گفته رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی قرار است این ابهامات بازنگری و ایرادها برطرف شود.

کد مطلب: ۱۱۷۶۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ به چرایی تعویق صدور احکام و میزان افزایش حقوق بازنشستگان

همسان سازی حقوق بازنشستگان که در احکام بودجه 1400 درج شده است یکی از مطالبات جدی بازنشستگان تامین اجتماعی قلمداد می‌شود و این قشر منتظر اجرای آن هستند که قرار است در احکام جدید سال 1400 درج شود اما با توجه به صدور احکام بازنشستگان در چند روز گذشته، این موضوع با اعتراض آنها روبرو شد. در پی اعتراض بازنشستگان قرار شد احکام جدید مجددا بازنگری شود.

از طرفی بنا به مصوبه هیات وزیران، از ابتدای فروردین سال ۱۴۰۰ کلیه مستمری های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولان قانون تأمین اجتماعی که تا پایان سال ۱۳۹۹ برقرار شده است، برای دریافت کنندگان حداقل مستمری، از کارافتادگی جزیی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده به میزان ۳۹ درصد و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری، به میزان ۲۶ درصد (به علاوه مبلغ ثابت دو میلیون و ۴۸۳ هزار و ۵۵۰ ریال) افزایش می‌یابد. در عین حال حداقل بگیران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی در سال جاری ۴ میلیون و 200 هزار تومان دریافت می‌کنند اما شبهه‌هایی که در مسیر اجرایی شدن این افزایش حقوق وجود دارد، باعث شده است بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی همچنان نسبت به وضعیت موجود اعتراض‌ داشته باشند.

علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی درباره چرایی تعویق صدور احکام جدید بازنشستگان این سازمان به پانا گفت: «ایرادهایی در زمینه صدور احکام جدید بازنشستگان وجود داشت که در جلسه‌ با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی مقرر شد این ایرادها برطرف شود.»

رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: «قرار است احکام سال 1400 بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی مجدد مورد بازبینی قرار بگیرد و اصلاح شود. بنابراین صدور احکام جدید در اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.»

بیات خاطرنشان کرد: «احکام سال ۱۴۰۰ بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی روز جمعه در سایت سازمان قرار گرفته بود که ایراد داشت و باعث نارضایتی مستمری‌بگیران شد و با توجه به این نارضایتی مقرر شد مجددا احکام مورد بازنگری قرار بگیرد.»

به گفته وی، مبنای صدور احکام با لحاظ متناسب سازی مرداد ماه سال گذشته، افزایش سنواتی و مرحله دوم متناسب سازی است و تغییرات جدید در فیش اردیبهشت ماه مستمری بگیران لحاظ و پرداخت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار