اختصاص ۶۰۰ تخت بیمارستانی به مبتلایان کرونا خراسان شمالی

بجنورد(پانا) -رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت ۶۰۰ تخت بیمارستان در استان به درمان مبتلایان به کرونا اختصاص یافته که از این تعداد هم‌اکنون ۲۶۷ تخت اشغال است.

کد مطلب: ۱۱۷۶۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص  ۶۰۰ تخت بیمارستانی  به مبتلایان کرونا  خراسان شمالی

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، سیداحمد هاشمی اظهار کرد: بیماران غیرکرونایی بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد به بیمارستان امام علی(ع) منتقل می شوند و تمامی تخت های بیمارستان امام حسن(ع) به جز بخش قلب به درمان مبتلایان به کرونا اختصاص می یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی افزود: بر اساس دستورالعمل ها، جراحی و بستری غیرضروری در بیمارستان ها لغو شده است.

وی درباره ایجاد نقاهنگاه برای مبتلایان به کرونا عنوان کرد: هنوز نیاز به راه اندازی نقاهتگاه در استان نبوده اما ۵۰ تخت در بیمارستان امام حسن(ع) در این زمینه آماده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این، نقاهتگاه ها مورد استقبال قرار نگرفت و مردم ترجیح دادند مراقبت های لازم از فرد مبتلا به کرونا در منزل انجام شود، به هر حال در صورت نیاز با همکاری مسوولان مختلف نسبت به راه اندازی نقاهتگاه در استان اقدام می شود.

هاشمی گفت: بخش ویژه در بیمارستان امام حسن(ع)، بیمارستان هاشمی رفسنجانی در شیروان و بیمارستان جاجرم برای پذیرش مبتلایان به کرونا آماده است.

وی درباره شناسایی متبلایان به کرونای انگلیسی در استان گفت: در این زمینه نمونه ها در حال بررسی است، در روزهای اخیر موارد مشکوک به کرونای انگیسی وجود داشته است.

وی گفت: پیش از این با کمبود کیت آزمایشگاهی برای انجام آزمایش کرونای انگلیسی در استان روبه رو بودیم اما اکنون این امکان در استان فراهم است و در یکی ۲ روز آتی وضعیت شناسایی موارد جدید ابتلا به این ویروس اعلام می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی افزود: افزایش شمار مبتلایان به کرونا نتیجه بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی در خریدهای نوروز و دید و بازدیدهای عید است.

بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی، در شبانه روز گذشته ۷۸ نفر مبتلای جدید در بیمارستان های استان بستری شده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی هم امروز در نشست ستاد استانی کرونا با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۲۶۰ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفته است که شیب تند شمار مبتلایان به این ویروس بسیار نگران‌کننده است.

سیر صعودی آمار ابتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی و قرار گرفتن سه شهرستان این استان در وضعیت قرمز این ویروس سبب شده است تا محدودیت‍‌های کرونایی بار دیگر به این خطه بازگردد.

بر اساس اعلام نرم افزار ماسک، سه شهر خراسان شمالی شامل بجنورد، شیروان و اسفراین که سه شهرستان پرجمعیت استان هستند در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

این سه شهرستان بیش از ۷۰ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی را به خود اختصاص داده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار