کنترل شدت پیک چهارم کرونا نیازمند همکاری بیشتر مردم است

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل اعلام کرد وضعیت کرونا در پیک چهارم خطرناک تر بوده و مردم باید از عادی انگاری پرهیز کنند تا از بروز تلفات انسانی به مراتب بالاتر از پیک های قبلی جلوگیری شود.

کد مطلب: ۱۱۷۶۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
کنترل شدت پیک چهارم کرونا نیازمند همکاری بیشتر مردم است

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه کمیته نظارت بر اجرای پروتکل ها و پیگیری مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای اردبیل تصریح کرد: باید بدون معطلی در راستای کاهش اجتماعات با تعطیلی برخی اصناف که فعالیت آن ها با ازدحام جمعیت مواجه می شود، اقدام شده و مردم نیز در این رابطه باید همکاری کنند.

او با اشاره به وضعیت خاص پیک چهارم کرونا و شدت این پیک، اجتناب از دورهمی، جشن عروسی و مراسم عزاداری را برای پیشگیری از ابتلای خانواده ها ضروری دانست.

استاندار اردبیل با تاکید بر همکاری دستگاه های مختلف در امر اطلاع رسانی به مردم و تشریح وضعیت حاد کرونایی در استان، بی توجهی مردم به این امر را موجب طولانی شدن پیک چهارم کرونا دانست.

بهنام جو به بالارفتن میزان مبتلایان در استان اشاره کرد و افزود: لازم است نقاهتگاه هایی که در پیک های قبلی کرونا فعال شده بود، بازگشایی و مبتلایان نیارمند قرنطینه در آنجا اسکان یابند.

اوخواستار اطلاع رسانی به مردم از وضعیت بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ها و نقاهتگاه ها با هدف آگاهی مردم از شدت بیماری شد.

استاندار اردبیل علت افزایش شیوع کرونا و بروز پیک چهارم را دید و بازدیدهای عید بدون توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی عنوان کرد و خواستار پرهیز از هر گونه دورهمی و اجتماع خصوصا از سوی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شد.

دبیر کمیته نظارت بر اجرای پروتکل ها و پیگیری مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای اردبیل نیز در این جلسه بر استفاده از تجربیات پیک های قبلی برای مقابله و کنترل پیک چهارم کرونا شد.

شهریار شیری آراسته افزود: لازم است تیم‌های نظارتی در سطح شهر برای جلوگیری از ازدحام جمعیت فعال شوند.

او بیان کرد: در شیوه نامه های کنترلی نیز باید تغییراتی اعمال شده و کنترل بیماری برای جلوگیری از تلفات بیشتر و طولانی شدن پیک تسریع شود.

استاندار اردبیل همچنین در جلسه ستاد مدیریت کرونا و قرارگاه شهید سلیمانی شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار، پارس‌آباد، اصلاندوز مشگین‌شهر، خلخال و سرعین در وضعیت نارنجی و شهرستان‌‎های کوثر و نیر در وضعیت زرد قرار دارند و مردم باید طبق دستور العمل ستاد کرونا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

اکبر بهنام جو با بیان اینکه یک سوم کارکنان دولت و دستگاه های اجرایی در محل کار حضور می یابند افزود: طبق هماهنگی با شورای اصناف از روز شنبه کلیه پاساژها و مراکز تجاری و مراکز فروش سر پوشیده، کلیه مراکز آموزشی، هرگونه دورهمی ها و مراسم ختم و عروسی، کلیه همایش ها و برنامه به مدت 10 روز ممنوع است.

او گفت: محدودیت حمل نقل شهری به جز وسایل نقلیه دارای مجوز از ساعت ۱۰ شب تا ۳ صبح اعمال می شود و تردد هرگونه خودروی دارای شماره پلاک سایر استانها با برخورد جدی عوامل انتظامی مواجه می شوند مگر اینکه صاحبان آنها دارای مجوز قانونی و یا به منظور مراجعه به دکتر در شهرهای وضعیت قرمز تردد داشته باشند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان امام خمینی (ره) شهر اردبیل پر شده است ادامه داد: آماده‌سازی بیمارستان امام رضا (ع) برای پذیرش بیماران کرونایی در روزهای آینده در دستور کار قرار گرفته است و بیمارستان سبلان نیز به مجموعه مراکز پذیرش و درمان بیماران کرونایی اضافه می شود.

بهنام جو تصریح کرد:استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی ۱.۵ متری، دوری از دورهمی ها ضرورت دارد، چرا که جهش و انتشار کرونا موسوم به کرونای انگلیسی بسیار بالاست.

در این جلسه نماینده مردم مشکین شهر در مجلس و عده ای از اعضای حاضر دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را تشریح کردند.

شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل هم گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۹۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند تا شاهد افزایش تدریجی شمار بیماران کرونایی باشیم.

او با بیان اینکه در طی شبانه‌روز گذشته ۲ فوتی ناشی از کرونا در اردبیل وجود داشت، افزود: از ۹۰ بیمار بستری‌شده جدید، ۷۰ نفر در اردبیل، ۵ نفر در پارس‌آباد، ۳ نفر در مشگین‌شهر، ۵ نفر در گرمی، ۱ نفر در بیله سوار، ۱ نفر در کوثر و ۵ نفر در خلخال بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: همچنین ۵۵ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

حبیب‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل ۴۵۰ نفر است که از این تعداد ۷۲ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

او بیان کرد: براساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های اردبیل و نمین در وضعیت قرمز و شهرستان‌های پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، سرعین، بیله سوار، گرمی و اصلاندوز در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های نیر و کوثر در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: از عموم هم‌استانی‌ها درخواست می‌کنیم با توجه به ورود ویروس کرونای انگلیسی به استان اردبیل، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را تشدید کرده و در اولویت خود قرار دهند و از ساده‌انگاری کرونا خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار