در گفت وگو با پانا

رامین بهنا: باید آموزش آنلاین را بپذیریم

تهران (پانا) - رامین بهنا سرپرست و آهنگساز گروه «بهنا» می گوید باید آموزش آنلاین را بپذیریم حتی اگر این بیماری دست از سر بشر بردارد باز هم به شرایط قبل برنمی گردیم یعنی اینکه آموزش آنلاین ادامه دار و همیشگی می شود.

کد مطلب: ۱۱۷۶۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
رامین بهنا: باید آموزش آنلاین را بپذیریم

رامین بهنا آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی «بهنا» در گفت و گو با پانا درباره وضع آموزش آنلاین گفت:«خیلی ها با آموزش آنلاین مخالف هستند ولی باید بپذیریم چه ما بخواهیم و چه نخواهیم الان در وضعی هستیم که باید با این شرایط خودمان را هماهنگ کنیم البته آموزش آنلاین موضوع جدیدی نیست ولی حدود یک سال است که در ایران به خاطر بیماری کرونا جدی شده است ولی در کشورهای دیگر حدود پنج سال است که آموزش آنلاین شکل گرفته است.»
این آهنگساز در ادامه بیان کرد:« در دانشگاه‌های معتبر جهانی آموزش آنلاین جایگاه خود را میان اساتید و هنرجویان پیدا کرده است و حتی در کنسرتوارهای اروپا هنرجویان یک سال به صورت آنلاین با اساتید کنسرواتوار در ارتباط هستند و در نهایت امتحان می دهند زیرا این نوع آموزش جایگاه خود را پیدا کرده است و نیازی به آموزش حضوری نیست.»
وی با اشاره به اینکه باید روش درست در آموزش آنلاین را پیدا کنیم، خاطرنشان کرد: «این نوع آموزش نیازمند شرایط خاصی است یعنی اساتید باید شرایط را مهیا کنند به عنوان مثال هنرجو باید از هر سمتی بتواند دست استاد را در هنگام آموزش ببیند پس باید وسیله برای آن فراهم شود. این نوع آموزش برای اساتید سخت تر است زیرا باید انرژی و وقت بیشتری برای هنرجویان بگذارند پس آموزش آنلاین نسبت به حضوری برای اساتید سخت تر است زیرا زمان بیشتری را صرف آموزش می کنند.»
این هنرمند در ادامه تاکید کرد:«حدود یک سال است که حتی خرید هم به صورت اینترنتی انجام می شود و با این موضوع خودمان را هماهنگ کردیم پس باید آموزش آنلاین را هم بپذیریم. همچنین حتی اگر این بیماری دست از سر بشر بردارد باز هم به شرایط قبل برنمی گردیم یعنی اینکه آموزش آنلاین ادامه دار و همیشگی می شود. مهم ترین موضوع در این نوع آموزش به روز رسانی شیوه تدریس است یعنی روش تدریس آنلاین با آموزش حضوری خیلی فرق می کند و استاد باید بتواند به درستی هنرجویان را مدیریت کند.»
وی افزود: «آموزش حضوری شاید از بین نرود ولی کمرنگ می شود. من از همان ابتدا خودم را به چالش کشیدم و خوشبختانه توانستم این کار را انجام دهم زیرا متوجه شدم نوع آموزش خیلی فرق می کند و باید ابزار درستی در دست داشته باشیم. همچنین اینترنت در آموزش آنلاین خیلی مهم است و باید از برنامه های مخصوص برای آموزش آنلاین استفاده کنیم تا کمتر دچار مشکل شویم.»
این آهنگساز در پایان گفت: «فقط داشتن یک موبایل برای آموزش آنلاین کافی نیست بلکه باید از کامپیوتر و دوربین های بهتر استفاده کنیم تا هنرجو بتواند از زوایای مختلف دست استاد خود را ببیند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار