افزایش بی سابقه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان غربی

شناسایی ۸۸۱ مبتلای جدید به ویروس کرونا

ارومیه (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی از افزایش شدید تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش بی سابقه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان غربی

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، جواد آقازاده با بیان این مطلب اظهار کرد : طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۸۱ مبتلا به کرونا در استان شناسایی و ۲۴۰ نفر از آنان در مراکز درمانی بستری شدند که تعداد بستری شدگان در ۲۴ ساعت گذشته از اواخر آبان تاکنون در آذربایجان غربی بی سابقه بوده است.

وی اضافه کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۹۵۲ نفر رسید که از این تعداد، ۴۶۲ نفر مشکوک و ۴۹۰ نفر مبتلای قطعی هستند.

وی بیان کرد: از کل بستری شدگان ۲۴ ساعت گذشته، ۹۶ نفر مربوط به ارومیه، ۵۷ نفر خوی، ۱۶ نفر میاندوآب و ۱۶۷ نفر نقده بودند که نشان دهنده وضعیت بسیار نامناسب به ویژه در ارومیه و خوی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: ۲۱۰ نفر از بستری شدگان در بخش های مراقبت های ویژه بوده و ۴۵ نفر نیز با حال وخیم فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می کنند.

آقازاده از فوت هفت نفر دیگر شامل ۲ نفر در خوی، ۲ نفر در ارومیه، یک نفر در هریک از شهرستان های بوکان، سلماس و تکاب طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد و اظهار کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی های ناشی از کرونا در استان به سه هزار و ۸۴۳ نفر رسید.

تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار