رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

سرایت کرونا در گیلان برخلاف موج های پیشین، بسیار گسترده تر است 

رشت ( پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از احتمال قرمز شدن کامل استان خبر داد گفت شیوع و سرایت بیماری کرونا در استان برخلاف موج های پیشین، بسیار گسترده تر است.

کد مطلب: ۱۱۷۶۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
سرایت کرونا در گیلان برخلاف موج های پیشین، بسیار گسترده تر است 

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ارسلان سالاری در بازدید از بیمارستان های شهید بهشتی بندرانزلی و شهدای رضوانشهر در جمع خبرنگاران، از مجاهدت های کادر بهداشت و درمان قدردانی کرد و از نزدیک در جریان کم و کیف ارائه خدمات درمانی به بیماران قرار گرفت.

سالاری، شیوع و سرایت بیماری کرونا در استان را بر خلاف موج های پیشین، بسیار گسترده تر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم طی هفته های اخیر، شیوع با سرعت بالای کرونا را در پی داشته، گفت: در حال حاضر ۱۳ شهرستان استان قرمز و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارد و احتمال قرمز شدن کامل استان، دور از ذهن نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیماری کووید ۱۹ بیش از پیش خطرناک شده و باید بسیار جدی گرفته شود، تصریح کرد: تنها راه مقابله با بیماری کرونا، پرهیز از قرار گرفتن در تجمعات، استفاده از ماسک، رعایت پروتکل های بهداشتی و شستن مداوم دست‌ها است.

سالاری با بیان اینکه با وجود شعله‌ور شدن کرونا، همچنان برخی از دورهمی‌ها برقرار است، گفت: همه باید بر رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند و در قطع زنجیره انتقال با در خانه ماندن و عدم حضور در اجتماعات، کادر بهداشت و درمان را یاری کنند.

وی با اشاره به افزایش شمار بستری های ناشی از کرونا در استان، خاطرنشان کرد: اگر شیوع بیماری و افزایش بیماران بستری در استان به همین منوال ادامه داشته باشد، در تامین فضای فیزیکی و تخت کافی برای ارائه خدمات درمانی به مبتلایان با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار