مدیر دانش آموزی استان خبرداد:

رییس پژوهشکده تعلیم و تربیت استان کردستان معرفی شد

سنندج(پانا)_با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان ، رییس پژوهشکده تعلیم و تربیت استان معرفی شد

کد مطلب: ۱۱۷۶۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
رییس پژوهشکده تعلیم و تربیت استان کردستان معرفی شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان در این نشست که صبح امروز با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان ، روسای ادارات تکنولوژی و سرگروه های آموزشی دوره ابتدایی و متوسطه ، تحقیق و پژوهش، بررسی محتوا، سرگروه های درسی استان و دست اندرکاران امر برگزار شد، طالب محمدی به عنوان رییس پژوهشکده تعلیم و تربیت و هماهنگ کننده این مجموعه انتخاب و معرفی شد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این نشست ، مهم ترین هدف مجموعه آموزش و پرورش را تعلیم و تربیت و بارآوری دانش آموزان برای زندگی خوب عنوان کرد و با بیان اینکه ساحت های سند تحول بنیادین نیز در نهایت به این هدف منجر می شود، اظهار کرد : برای رسیدن به این هدف مهم، به استلزامات، ابزار، منابع انسانی و روش های بروز ، نیاز داریم .

وی با اشاره به قابلیت های این مجموعه و ضرورت توجه به نظارت بالینی و ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش، گفت: بخش عمده افتخارات آموزش و پرورش، حاصل توجه به برنامه های کیفیت بخشی است و پژوهشکده تعلیم و تربیت می تواند در راستای ارتقاء کیفیت بخشی نقش آفرینی نماید .

قربانی تکمیل مجموعه ، تعمیر و تجهیز بخش های مختلف آن از جمله راه اندازی استودیوی تولید محتوای آموزشی را از اقدامات مهم بر شمرد و با تاکید بر ضرورت غنی سازی کتابخانه پژوهشکده ، تصریح کرد : این مجموعه آبرومند در شرایط فعلی و پساکرونا با ارائه آموزش مجازی و ارائه خدمات توسط گروه های آموزشی ، انجمن های علمی و کتابخانه خدمات خوبی ارائه و هماهنگی این مجموعه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان هدف از برگزاری این نشست را معرفی طالب محمدی به عنوان رییس و واگذاری مسئولیت مجموعه پژوهشکده به وی و هم چنین تعیین مدیریت واحد به منظور راهبری منظم و به موقع امور عنوان کرد و با اشاره به توانایی ، مسئولیت و سوابق کاری وی در سمت های مختلف، از مجموعه حاضر در پژوهشکده خواست ، اقدامات مربوط به این مجموعه را با هماهنگی رییس پژوهشکده انجام دهند .

وی هم چنین خواستار تشکیل جلسات مستمر کاری مجموعه پژوهشکده ، بررسی مسائل و مشکلات و پیگیری اقدامات آن شد و گفت: تمام تصمیمات و درخواست های این حوزه از طریق مسئول پژوهشکده پیگیری و از امکانات و تجهیزات نیز استفاده بهینه صورت گیرد .

هم چنین در ابتدای این نشست طالب محمدی رییس پژوهشکده تعلیم و تربیت استان نیز از حمایت های مدیر کل آموزش و پرورش استان در راستای تجهیز مجموعه پژوهشکده تشکر کرد و گفت: این مجموعه از افتخارات دوران خدمتی و با تدبیر جناب آقای قربانی در سال 82 ایجاد و راه اندازی شده است .

وی با اشاره به نام با مسمای پژوهشکده و نقش این مجموعه در کیفیت بخشی فعالیت ها، رسالت پژوهشکده را همراستا با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و پرداختن به امور کیفی، تحلیل وضعیت آموزشی دروس، تولید محتوا، سیاست گذاری برای حضور موفق در المپیاد های علمی، هدایت و ساماندهی شورای تحقیقات ، شناسایی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش ، حمایت از مولفین و اعتبار بخشی به کتب درسی را از مهم ترین وظایف پژوهشکده تعلیم و تربیت استان برشمرد .

محمدی پژوهش، نظارت کیفی و ارزشیابی را سه وظیفه هوشیاز ساز این مجموعه بر شمرد و گفت: این مجموعه در راستای تولید محتوای آموزشی ، آموزش های مجازی و هم چنین کتابخانه این مجموعه نیز می تواند کمک شایانی به برنامه ها داشته باشد .

در ادامه این نشست چند نفر از حاضرین نظرات و پیشنهادات خود را در راستای فعالیت مجموعه ارائه و مدیر کل آموزش و پرورش کردستان به درخواست ها پاسخ گفت .

گفتنی است پژوهشکده تعلیم و تربیت استان در باشگاه فرهنگیان سنندج مستقر است و در این مجموعه به عنوان یکی از بخش های آموزش و پرورش کردستان، سرگروه های آموزشی استان، تولید محتوای آموزشی ، اقدامات پژوهشی، علمی و ... انجام و مرکزی برای فعالیت های معلمان استان کردستان می باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار