در گفت‌ و گو با متخصص جراحی زیبایی بینی مطرح شد:

ایران دارای بیشترین متقاضی جراحی زیبایی بینی

شهرری(پانا)- جراحی‌های پلاستیک صورت به‌خصوص جراحی بینی یکی از شایع‌ترین عمل‌‌های زیبایی در دنیا به‌ ویژه در ایران است.

کد مطلب: ۱۱۷۶۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
ایران دارای بیشترین متقاضی جراحی زیبایی بینی

چند سالی است که جراحی‌های پلاستیک در ایران رواج پیدا کرده که در این روزها به واسطه‌ تبلیغات، بیشتر نیز شده است، البته در این شرایط سخت اقتصادی جراحی‌هایی که برای تغییر و زیبایی چهره اتفاق می‌افتد قطعاً با توجه به بالا رفتن سطح رفاهی در یک جامعه به‌خصوص در خانواده‌ها اتفاق می‌افتد، اما آمارها در جامعه ایرانی اخباری برعکس این پیش‌بینی‌ها به گوش می‌رساند که در نوع خود قابل تأمل است.

جراحی بینی رایج‌ترین جراحی پلاستیک در زیبا سازی صورت است

علی میقانی جراح و متخصص گوش و حلق و بینی، در مورد عوارض جراحی بینی اظهار کرد: بینی یکی از اجزای منفرد صورت است که قطعاً در زیبایی چهره مؤثر است، برای ایده‌آل‌های زیبایی شناختی و جهت ایجاد تغییر در زیبایی چهره باید در ابتدا بینی جراحی شود و پس از جراحی بینی اگر همچنان چهره مشکلی داشته باشد بر اساس جراحی اولیه بینی، سایر اجزای صورت می‌تواند تغییر پیدا کند.
میقانی در خصوص عوارض جراحی زیبایی بینی افزود: عموما، عوارض عمده‌‌ای برای جراحی بینی وجود ندارد و بسیار نادر است، به طور معمول ممکن است که عوارض جزئی به همراه داشته باشد.
او در ادامه گفت: نژاد‌ افراد نیز تعیین‌کننده‌ این مسئله است که چهره، نیازمند جراحی بینی است یا خیر.
او در جواب به این سوال که آیا جراحی بینی فقط در ایران رایج است پاسخ داد: در بسیاری از کشورها مانند ایالات متحده آمریکا و کشور‌های همسایه مانند ترکیه جراحی زیبایی بینی رایج است اما کشور ما طبق آمارها جزو کشورهای دارای آمار بالا برای متقاضیان این عمل زیبایی است و در این میان افزون بر تمامی عوارض احتمالی جراحی بینی، هدف و دلیل مراجعه کنندگان جراحی بینی قابل تامل است که تنها دلیل جراحی‌‌های پلاستیک، زیبایی چهره مراجعه‌کنندگان است.

دکتر متخصص در آگاه‌سازی عوارض جراحی بینی بسیار مؤثر است

ساجده رفیعی یکی از مراجعه‌کنندگان عمل زیبایی بینی که چند هفته‌ای از جراحی بینی او گذشته است، در رابطه با دلیل متقاضی شدنش برای انجام جراحی بینی می‌گوید: تنها دلیل داوطلب شدن من برای جراحی بینی ایجاد زیبایی بیشتر در صورتم است چرا که جراحی‌های زیبایی به‌ویژه جراحی بینی می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس یک فرد در زندگی او کمک کند.
او در ادامه افزود: دکتر متخصص در آگاه‌سازی عوارض جراحی بینی بسیار مؤثر است و بعضی از مراجعه‌کنندگان پس از صحبت با دکتر و مطلع شدن از عوارض جراحی ممکن است که پشیمان شوند.
میر‌یوسفی یکی دیگر از مراجعه‌کنندگان جراحی بینی است که چند سالی است از جراحی بینی او می‌گذرد. او می‌گوید: هرچه از زمان جراحی بینی می‌گذرد بینی زیباتر به نظر می‌رسد و اطرافیان نیز به چهره‌‌ جدید عادت می‌کنند.
او در مورد آمار بالای جراحی‌های زیبایی بینی در ایران عنوان کرد: جراحی بینی در جامعه‌ ما به امری طبیعی و رایج تبدیل شده است که اغلب افراد به ویژه در جوانی و پس از رسیدن به سن قانونی بینی خود را عمل میکنند.

نظر شرعی دین اسلام این است که اگر عمدا به بدن آسیب برسد، گناه محسوب می‌شود

در ادامه‌ نظر یک روحانی دینی را در خصوص به همراه داشتن مشکل شرعی پس از ایجاد تغییر در چهره جویا شدیم که عنوان می کند: نظر اسلام این است که اگر عمداً آسیبی به بدن وارد شود باعث به بار آمدن گناه می‌شود، بیشتر کسانی که بینی خود را جراحی می‌کنند مشکلی در ظاهر بینی خود ندارند اما با توجه به صحبت‌هایی که با دیگران اتفاق می‌افتد و تقلید از مدگرایی، خواستار انجام جراحی بینی می‌شوند.
او افزود: جراحی زیبایی بینی، از دسته تغیرات زیبایی است که غالبا ضرورتی برای جراحی ندارد، به همین دلیل نیازی نیست که فرد برای داشتن بیشتر زیبایی به طور عامدانه بر نعمت‌های خدادادی دخالت کرده که در آخر ممکن است نگرانی و خطرهایی ایجاد کند.

خبرنگار دانش‌آموز: سوگند رفیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار