نمایشگاه مجازی آثار موزه‌ای معدن‌کاوی ‌ایران و آلمان گشایش یافت

تهران (پانا) - نمایشگاه مجازی «مرگ در نمک، روایت باستان‌شناسانه از سرزمین پارس» به میزبانی موزه معدن آلمان بوخوم و نمایشگاه مجازی «انسان در جستجوی معادن» به میزبانی موزه ملی ایران گشایش یافت.

کد مطلب: ۱۱۷۶۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه مجازی آثار موزه‌ای معدن‌کاوی ‌ایران و آلمان گشایش یافت

به گزارش کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت، نمایشگاه مجازی "مرگ در نمک، روایت باستان‌شناسانه از سرزمین پارس" به میزبانی موزه معدن آلمان بوخوم و نمایشگاه مجازی "انسان در جستجوی معادن: گزیده ای اژ آثار معدنکاری باستانی موزه معدن آلمان در بوخوم به میزبانی موزه ملی ایران " چهارشنبه ۱۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ همزمان در ایران و آلمان و با حضور مقامات سیاسی و فرهنگی دو کشور(سفارت ایران و آلمان، سرکنسولگری ایران در فرانکفورت، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ایران، وزیر فرهنگ ایالت نورد راین وستفالن، موزه ملی ایران، موزه باستان شناسی بوخوم، موزه باستان شناسی فرانکفورت و موزه باستان شناسی مردان نمکی زنجان) گشایش یافت.

موزه ملی ایران و موزه معدن آلمان در بوخوم در راستای تفاهم نامه همکاری که در سال ۱۳۹۶ امضا شده است، همکاری‌های موزه‌ای دارند و در راستای تعاملات و برنامه‌های مشترک این دو موزه در صدد برگزاری نمایشگاه‌های فیزیکی متقابلی از آثار تاریخی و فرهنگی یکدیگر مرتبط با موضوع معدنکاوی باستان بوده‌اند.

با توجه به ادامه محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری بیماری کرونا در مرحله اول نمایشگاه‌ها به صورت مجازی و هم‌زمان از طریق وبگاه‌های هر دو موزه و به صورت رایگان برای بازدیدکنندگان در سراسر جهان قابل بازدید است.

نمایشگاه "مرگ در نمک، روایت باستان‌شناسانه از سرزمین پارس"به فعالیت های باستان شناسی و یافته‌های باستان‌شناسی معدن نمک چهر آباد زنجان می‌پردازد و در وبگاه موزه معدن آلمان در شهر بوخوم آماده بازدید مجازی است.

همچنین همزمان نمایشگاه "انسان در جستجوی معادن: گزیده ای اژ آثار معدنکاری باستانی موزه معدن آلمان در بوخوم"در وبگاه موزه ملی ایران قابل بازید مجازی است در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ قلم آثار تاریخی و فرهنگی با موضوع تاریخچه معدنکاوی از بیست کشور جهان از دوره پارینه سنگی تا دوره معاصر به نمایش در آمده است.

این نمایشگاه‌های مجازی ۱۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۰مطابق با ۷ آوریل ۲۰۲۱ به صورت هم زمان در ایران و آلمان با حضور مقامات سیاسی و فرهنگی دو کشور گشایش یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار