در جلسه شورای آموزش و پرورش عنوان شد:

استاندار آذربایجان غربی: جبران عقب ماندگی‌های آموزشی آذربایجان غربی به یک تبعیض مثبت نیازمند است

ارومیه (پانا) - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه کمبود فضای آموزشی در این استان جدی است، تاکید کرد جبران عقب ماندگی‌های آموزشی استان به یک تبعیض مثبت از سوی وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه نیازمند است.

کد مطلب: ۱۱۷۶۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان غربی: جبران عقب ماندگی‌های آموزشی آذربایجان غربی به یک تبعیض مثبت نیازمند است

محمدمهدی شهریاری، در جلسه شورای آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، با بیان اینکه سال گذشته ۹۰۰ کلاس درس احداث و تجهیز و نوسازی شد، افزود: دو هزار و ۲۰۰ کلاس درس نیز در سطح استان در دست احداث است.

وی گفت: آذربایجان غربی به دلایل مختلف از روند طبیعی ایجاد سرانه فضای آموزشی عقب مانده و در شرایط فعلی صرفا یک تبعیض مثبت اساسی می تواند تا حدودی جبران کننده این وضعیت باشد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: اگر چه در 2، 3 سال اخیر در کاهش نرخ بیسوادی اقدامات خوبی صورت گرفته است، اما هنوز در ردیف استان های ضعیف کشوری قرار داریم.

شهریاری توجه به دانش آموزان مناطق محروم، کودکان بازمانده از تحصیل، ایجاد فضای آموزشی در شهرستان های کم برخوردار و موافقت با واگذاری زمین برای دانشگاه فرهنگیان و معلمان حق التدریس و قرآنی را نیز مطرح کرد و افزود: شکاف برخورداری استان از فضاهای آموزشی در مقایسه با سایر استانها صرفا با یک کار جهادی و تخصیص اعتبارات ویژه میسر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار