معاون وزیر خبر داد

اهدای بیش از ۲۵ هزار تبلت به دانش‌آموزان کم برخوردار حوزه استثنایی

تهران (پانا) - معاون وزیر و جانشین وزیر در طرح هدایت در نشست  هماهنگی طرح هدایت که با حضور اعضای دبیرخانه این طرح برگزار شد از اهدای ۲۵ هزار و  ۱۲۸ تبلت به دانش‌آموزان نیازمند حوزه  استثنایی با مشارکت خیرین، سازمان آموزش و پرورش استثنایی، ادارات کل استان‌ها و مرکز امور بین الملل خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
اهدای بیش از ۲۵ هزار تبلت به دانش‌آموزان کم برخوردار حوزه استثنایی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست اظهار کرد: ۴ هزار و ۶۵۰ دانش آموز کم برخوردار طرح تلفیقی فراگیر که در مدارس پذیرا مشغول به تحصیل هستند، فاقد وسیله ارتباطی هوشمند هستند که در مرحله اول ۱۳۰۰ تبلت با کمک خیرین تهیه شده است و در مراحل بعد برای بقیه این دانش آموزان نیز تجهیزات هوشمند آموزشی برای اتصال به شبکه شاد تهیه خواهد شد.

وی خواستار پیگیری جدی اعضای دبیرخانه ستاد راهبری طرح هدایت شد و اظهار کرد: تاکنون با همت خیرین، نهادها و دستگاه های اجرایی بیش از ۲۲۵ هزار تبلت تهیه و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گرفته است اما تامین ۳ میلیون تبلت نیازمند عزم جدی و مشارکت همگانی است.

وی افزود: تدوین و پیگیری طرح هایی نظیر تبلت گردانی در خانواده ها و ادارات با الگو گرفتن از طرح کتاب گردانی و کمک کارمندان و پرسنل دستگاه ها به طرح هدایت در قالب کسر از حقوق از جمله طرح هایی است که باید توسط دبیرخانه طرح هدایت پیگیری شود.
معاون وزیر یکی از طرح های ارزنده را طرح جهاد آموزشی سپاه پاسداران و بسیج دانست و گفت: این طرح با هدف شناسایی بازماندگان از تحصیل و برگرداندن آنها به گردونه آموزش، جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان بویژه در ایام کرونا و تامین تجهیزات هوشمند آموزشی برای دانش آموزان کم برخوردار اجرایی شده است.

وی افزود: طرح جهاد آموزشی با استفاده از ظرفیت مدیران مدارس، معلمان بسیجی شاغل و بازنشسته و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان به اجرا در خواهد آمد.

حسینی در ادامه نشست به بیان تحولات اصلی حوزه آموزش و پرورش استثنایی پرداخت و گفت: در حوزه های سنجش، مشکلات ویژه یادگیری، دیرآموزان، مشارکت اولیا و مداخلات بهنگام در سال ۱۴۰۰ تغییر رویکردهای اساسی صورت خواهد گرفت.

وی از تشکیل کارگروه پیگیری مطالبات پرسنل حوزه استثنایی‌ خبر داد و افزود: در این کارگروه مطالبات باقیمانده پرسنل استثنایی، احیای قانون مجلس در خصوص سازمان آموزش و پرورش استثنایی، استثنا کردن کارکنان سازمان استثنایی قانون خدمات کشوری، طبقه بندی مشاغل و دیگر موارد پیگیری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار