مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

شبکه شاد ظرفیتی قوی برای رشد و تعالی دینی دانش‌آموزان است

سیستان و بلوچستان دارای ۱۷ قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز در شبکه شاد است

زاهدان (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تاکید کرد شبکه شاد ظرفیت بسیار قوی برای رشد و تعالی دینی دانش آموزان است و در همین راستا ۱۷ قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز ویژه دانش آموزان سیستان و بلوچستان در این زمینه فعالیت دارند.

کد مطلب: ۱۱۷۵۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
شبکه شاد ظرفیتی قوی برای رشد و تعالی دینی دانش‌آموزان است

حمیدرضا رخشانی، در نشست هم‌اندیشی با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان که به منظور همکاری مشترک برای طراحی ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان برگزار شد، اظهار کرد: در زیست بوم فعلی ظرفیت‌های فراوانی آشکار شد که راه اندازی شبکه شاد برای آموزش مجازی دانش آموزان یکی از همین ظرفیت‌هاست که از آن می‌توان برای برگزاری ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان استفاده کرد.

وی افزود: برای اثرگذاری بیشتر فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی باید از چارچوب‌های دست و پاگیر خارج شویم و کار را از طریق ارتباطات و تعاملات نزدیک با دیگر مجموعه‌های فرهنگی پیگیری کنیم.

رخشانی به تعامل نزدیک اداره کل آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی استان اشاره کرد و گفت: در حوزه پرورشی و فرهنگی در آموزش و پرورش استان اقدامات بزرگی انجام شده است که یقینا با همکاری سایر دستگاه کارهای بزرگتری انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر در کنار هم باشیم تاثیرگذاری خوبی خواهیم داشت و نسل خوبی برای آینده جامعه تربیت خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با استفاده از فضای مجازی و در صورت امکان ظرفیت حضوری باید برای یادگیری احکام و تعالیم دینی در دانش آموزان انگیزه ایجاد کنیم.

وی گفت: باورهای دینی را نمی‌توانیم با ادبیات چهل سال قبل منتقل کنیم بلکه باید ادبیات و اطلاعات جدید خودمان را بروز کنیم در غیر این صورت تاثیر منفی خواهد داشت. به همین دلیل باید خود را مجهز کنیم تا در برابر دیدگاه های جدید و شبهاتی که در عصر کنونی وجود دارد پاسخ منطقی و قانع کننده برای نسل جدید داشته باشیم.

اجرای پویش «روزه اولی‌ها» در شبکه شاد ویژه ماه مبارک رمضان

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست ضمن طرح پیشنهاد همکاری مشترک این اداره کل با اداره کل آموزش و پرورش استان برای برگزاری ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان اظهار کرد: شبکه شاد یک بستر و فرصت مناسب برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی است که در طول ماه مبارک رمضان باید به نحو احسن از آن استفاده کرد.

منصور باقربیک افزود: اجرای پویش «روزه اولی ها» و برگزاری مسابقات قرآنی از جمله اقداماتی است که می‌توان با استفاده از ظرفیت شبکه شاد در طول ماه مبارک رمضان ویژه دانش آموزان استفاده کرد.

وی ادامه داد: شناسایی دانش‌ آموزان روزه اولی و عضویت آنان در یک گروه مجازی زمینه مناسبی برای بیان احکام و مسائل انگیزشی برای گروه خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بر استفاده از ظرفیت کارشناسان دینی در تولید محتوای مذهبی و قرآنی برای دانش آموزان تاکید کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان باید برنامه‌ای مفرح برای دانش آموزان در بستر شبکه شاد طراحی و اجرا شود که اداره کل تبلیغات اسلامی با دارا بودن نیروهای متخصص در عرصه کودک و نوجوان برای تولید محتوا در این زمینه آمادگی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار