رئیس کل دادگستری استان زنجان:

زنجان در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضاییه در سال 99 جزء 6 استان اول کشور است

زنجان (پانا) - رئیس کل دادگستری استان زنجان اعلام کرد استان زنجان در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضاییه در سال 99 جزء 6 استان اول کشور است.

کد مطلب: ۱۱۷۵۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
زنجان در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضاییه در  سال 99 جزء 6 استان اول کشور است

به گزارش اداره کل دادگستری استان زنجان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه شورای مدیران دادگستری استان زنجان ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای مدیران از اجرای سیاست‌ها و برنامه های قوه قضاییه درحوزه‌های قضایی در سال گذشته گفت: حسب اعلام معاونت راهبردی قوه قضاییه، استان زنجان در راستای اجرای سیاستهای قوه قضاییه در سال 99 جزء 6 استان اول کشور است.
وی با بیان اینکه در سال 1400 اقدامات و عملکردها بایستی متفاوت تر و با شتاب بیشتر نسبت به سال گذشته دنبال شود افزود: در خصوص دادرسی الکترونیکی در استان که در نیمه دوم سال 99 شروع شد و تعدادی از شعب از این سیستم نوین استفاده کردند و امسال باید همه شعب و حوزه‌های قضایی از دادرسی الکترونیکی بدون کاغذ استفاده کنند که این مهم نیاز به همت مضاعف و مدیریت برجسته است.
صادقی نیارکی با بیان اینکه استفاده از مجازاتهای جایگزین حبس در همه حوزه های قضایی استان از اولویتهای قوه قضاییه است، اظهار کرد: برابر گزارشات دریافتی و بررسی های به‌عمل آمده سال گذشته در برخی حوزه های قضایی نسبت به این موضوع کم توجهی شد که انتظار این است از ابتدای سال جاری به این امر اهتمام ویژه شود.
رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اشتغال 54 درصدی در حوزه زندانیان استان در سال گذشته یادآور شد: این اقدام خوبی بود، اما سال جدید بایستی این آمار به 80 درصد افزایش یابد که تحقق این امر نیاز به همراهی و همکاری قضات دارد.
عالیترین مقام قضایی استان خاطرنشان کرد: توجه به حفظ کرامت انسانی مراجعان و کارکنان که از اولویتهای سال 1400 است، بایستی بطور کامل در همه حوزه های قضایی انجام شود. چرا که شأن ما شأن خدمتی و احترام به هم نوع است که در این راستا بهترین الگوی رفتاری و اخلاق حضرت پیامبر اسلام (ص) است.
وی در ادامه این جلسه که معاونان رئیس کل، دادستان مرکز استان و روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی حضور داشتند گفت: برنامه سند تحول قضایی برای اجرا به استانها ابلاغ شده که اقدامات و حرکتهای ما بایستی در مسیر این سند باشد چرا که سند تحول چراغ راه و رساله عملی مدیران در انجام وظایف است.
رئیس کل دادگستری استان ترویج فرهنگ صلح و سازش در همه پرونده‌ها را از دیگر برنامه های مهم سال 1400 استان برشمرد و بیان کرد: ایجاد صلح و سازش در پرونده های قابل سازش بایستی دقیق و بطور کامل انجام شود، در پرونده های غیرقابل گذشت که یک طرف پرونده شاکی است تلاش شود رضایت و گذشت شاکی حاصل شود.
رئیس شورای قضایی استان با اشاره به نامگذاری شعار سال( تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها ) بر ضرورت توجه و اهتمام برای تحقق شعار سال در همه حوزه های قضایی استان تأکید و بیان کرد: تلاش برای تحقق این امر یک تکلیف است.
صادقی نیارکی با بیان اینکه تنها مرجع اطلاع رسانی در دادگستری استان حوزه روابط عمومی و ارتباطات استان و شورای اطلاع‌رسانی است، افزود: انتظار این است مدیران حوزه های قضایی اطلاع رسانی سریع و دقیق از پرونده های مهم و اتفاقات خاصی که در حوزه قضایی خود می افتد را به مرکز استان اطلاع دهند تا پس از بررسی و جمع بندی اخبار به مرکز رسانه قوه قضاییه ارسال شود.
در این جلسه که به مدت 5 ساعت به طول انجامید معاونان رئیس کل و روسا و دادستانهای حوزه های قضایی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات خود در سال 99 به تبیین برنامه های حوزه قضایی خود در سال 1400 پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار