بیش از 18 هزار نفر در سیستان و بلوچستان مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان خبر داد توسعه آموزش‌های مهارتی رایگان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد که در همین راستا سال گذشته ۱۸ هزار و ۵۴۲ نفر در بخش دولتی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را در این استان فرا گرفتند.

کد مطلب: ۱۱۷۵۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 18 هزار نفر در سیستان و بلوچستان مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند

به گزارش روابط عمومی اداره کل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان، خداداد اولیائی اظهار کرد: هفت هزار و ۵۱۳ نفر از مجموع فراگیران آموزش‌های فنی و حرفه ای پارسال را بانوان و ۱۱ هزار و ۲۹ نفر را مردان تشکیل می دادند.

وی با بیان اینکه مهارت‌افزایی در جامعه امر مهمی است که باید به آن پرداخته شود، گفت: یکی از اولویت‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد شغلی هدفمند و پویا برای متقاضیان آموزش‌های مهارتی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان با اشاره به فعالیت ۲۴ مرکز ثابت و آموزش در دانشگاه ها، روستاها، پایگاه های سیار شهری و حاشیه شهرها در استان، افزود: در مجموع ۱۸ هزار و ۵۴۲ دوره آموزشی و حرفه ای به صورت حضوری و مجازی در مراکز دولتی این استان در شرایط کرونایی و خاص جامعه برگزار شده است.

وی بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بخش دولتی در رشته‌های جوشکاری، برق، الکترونیک، ابزار دقیق، مکانیک خودرو، صنایع چوب، کارآفرینی، رایانه، طراحی دوخت و غیره انجام می شود.

اولیائی گفت: اداره کل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان در ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش های صنایع، روستایی، ثابت و سیار شهری، پادگان، زندان، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، عشایر، مراکز درمان اجباری، کارگاه‌های صنایع و اصناف و سکونتگاه‌های غیررسمی موفق به تحقق اهداف آموزشی شده است.

وی تاکید کرد: سیاست آموزشی در مراکز آموزش و فنی و حرفه ای مبنی بر ارائه آموزش‌ها به صورت رایگان است که می‌طلبد رسانه‌های جمعی جهت ترویج هرچه بیشتر این مهم در اجتماع در کنار آموزش های فنی و حرفه‌ای گام بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار