به مناسبت روز سلامتی عنوان شد:

با رعایت بهداشت از خود و خانواده محافظت‌ کنیم

شهرری(پانا) - یک پرستار بیمارستان ‌سینا شهرری عنوان کرد این روزها اهمیت به سلامتی، رعایت بهداشت و پاکیزگی در اولویت افراد قرار دارد و می‌بایست به آن توجه زیادی شود.

کد مطلب: ۱۱۷۵۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
با رعایت بهداشت از خود و خانواده محافظت‌ کنیم

نرگس آذرنیوشان، پرستار بیمارستان ‌سینا شهرری در این رابطه به پانا گفت: در شرایط فعلی، با توجه به شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، باید بهداشت فردی را بیشتر از گذشته رعایت کنیم، به‌خصوص هنگام ورود به منزل، حتما دست‌ها باید با مایع دستشویی ضدعفونی شود. این ویروس بسیار مرموز است و نمی‌توان به شست‌‌وشوی دست با مایع‌ اکتفا کرد، بلکه باید چند بار دست‌ها را به مدت یک دقیقه بشوییم، و این نکات را قبل و بعد از خوردن و آشامیدن رعایت کنیم.

او در ادامه افزود: حتما هنگام خروج از منزل چند ماسک به همراه داشته باشید و فاصله اجتماعی را رعایت کنید. این موارد کمترین چیزی است‌ که با رعایت آن‌ نسبت به خود و عزیزان‌مان کمک می‌کنیم، رعایت بهداشت در این شرایط در تمام جهان الزامی است و من خود با رعایت بهداشت از خود و خانواده‌ام در برابر این ویروس محافظت می‌کنم. این ویروس یک بیماری تنفسی است و می‌توان با رعایت فاصله و استفاده از ماسک به آن مبتلا نشد. در این دوران هرگز نباید رژیم گرفت، بلکه باید سیستم ایمنی بدن خود را با مصرف خوراکی‌های مقوی تقویت کرد.

ویروس کرونا یک بیماری تنفسی است و می‌توان با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به آن مبتلا نشد

او با اشاره به اینکه بهتر است در این روزها از تجمع و شلوغی‌ها دوری کنیم ادامه داد: سعی کنید تا جایی که می‌شود در خانه‌هایتان بمانید و مهمانی‌ها و دورهمی‌ها را کم کنید، این ویروس یک بیماری تنفسی است و می‌توان با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به آن مبتلا نشد. همچنین، در این دوران هرگز نباید رژیم گرفت، بلکه باید سیستم ایمنی بدن خود را با مصرف خوراکی‌های مقوی تقویت کرد. خانمی ۳۵ ساله در بیمارستان بود که به این ویروس مبتلا بود که رژیم‌سختی هم دنبال می‌کرد، به همین دلیل نتوانست در برابر این بیماری مقاوت کند و جان خود را از دست داد، در حالی‌که هیچ بیماری زمینه‌ای مثل دیابت، آسم، تنگی‌نفس و غیره را نداشت که تنها علت آن تغذیه نامناسب و کم بوده است.

آذرنیوشان بیان کرد: کسانی‌که امکان خوردن مایعات را دارند، دریغ نکنند، زیرا بسیار مفید است و مقاومت بدن را در برابر این ویروس بالا می‌برد، زیرا معمولا این ویروس در ریه جریان پیدا می‌کند و در گلو می‌نشیند، با مایعاتی که خورده می‌شود این ویروس دفع و در معده می‌رود، گلوی خود را همیشه خیس نگه دارید حتی در بیرون از خانه هم به همراه خود یک بطری آب ببرید و خود را تشنه نگذارید و می‌توان توصیه مصرف قرص‌های ویتامین D را با توصیه پزشک در این روزها فراموش نکرد.

او بیان کرد: در این شرایط وضعیت بیمارستان‌ها قرمز نیست، بلکه سیاه است، شرایط برای پزشکان و پرستاران سخت‌ است، و برای خوردن و آشامیدن نیاز دارند که جدا از یکدیگر در اتاق رست حاضر شوند ماسک و لباس‌های سنگینی که داریم بسیار سخت است، در این بیمارستان پس از عید دو بخش برای بیماران کرونایی باز شد که ظرفیت هر دو تکمیل شد بنابراین برای سلامتی خودتان و عزیزان خود بهداشت را رعایت کنید و از نعمت سلامتی به درستی استفاده کنید.

خبرنگار دانش‌آموز: معصومه قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار