اولیانوف: نشست کمیسیون مشترک برجام موفقیت‌آمیز بود

تهران (پانا) - نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی نشست سه‌شنبه کمیسیون مشترک برجام را "موفقیت‌آمیز" خواند.

کد مطلب: ۱۱۷۵۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
اولیانوف: نشست کمیسیون مشترک برجام موفقیت‌آمیز بود

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده ویژه روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز سه‌شنبه در توییتی نوشت: نشست کمیسیون مشترک برجام موفقیت‌آمیز بود. دو گروه در سطح کارشناسی (در خصوص رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای) موظف شدند که اقدامات ملموسی که تهران و واشنگتن باید برای احیای کامل اجرای برجام انجام دهند را شناسایی کنند. گروه‌ها به سرعت مشغول به کار شدند.

وی در توییت دیگری افزود: احیای برجام به سرعت اتفاق نخواهد افتاد. [این مهم] زمان خواهد برد. تا کی؟ کسی نمی‌داند. مهم‌ترین چیز پس از نشست امروز کمیسیون مشترک این است که کار عملی برای رسیدن به این هدف آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که در روز جمعه ۱۳ فروردین به صورت مجازی آغاز شده بود، امروز از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه به ‌وقت محلی (۱۷:۰۰ به وقت تهران) در وین از سر گرفته شد.

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امورخارجه، ریاست هیات کشورمان را در این نشست برعهده داشت و نمایندگانی از سایر دستگاه ها از جمله بانک مرکزی، وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی، وی‌ را در این نشست همراهی کردند.

آمریکا به طور رسمی در این نشست شرکت ندارد چرا که این کشور به طور رسمی با امضای رییس جمهور وقت خود از برجام خارج شده است از این رو بازگشت آن به برجام و شرکت در نشست های برجام مستلزم ساز و کاری است که یکی از موضوعات در دستور نشست فعلی در وین همین موضوع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار