کهگیلویه و بویراحمد در بدترین شرایط بیماری کرونا:

۳۶۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند

یاسوج (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد هم اکنون ۳۶۸ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۷ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

کد مطلب: ۱۱۷۵۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
۳۶۸ بیمار  کرونایی در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند

پرویز یزدان پناه اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۲ هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند و شمار جانباختگان کرونا در استان به 478 نفر رسید.
وی افزود: امروز ۷۷۸ نمونه پی سی آر از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که حدود ۵۴ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، چرام و دنا است و همچنین از ۹۵۵ نمونه رپید تست انجام شده ۱۵ درصد موارد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان‌های بهمئی، کهگیلویه، گچساران و چرام هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: همه شهروندان در قبال اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی و موازین بهداشتی مسئول هستند و باید به اشخاصی که به این موارد بی‌توجه هستند تذکر و هشدار بدهند.

از افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای حمایت شود


وی بیان کرد: در بدترین شرایط ملی و استانی کرونا از شروع این بیماری هستیم و اگر محدودیت‌ها و رعایت ۱۰۰ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز نشود بزودی بیمارستان‌ها از بیماران کرونایی پر می‌شوند و روزانه شاهد تلفات و پرپر شدن بیماران در راهرو‌های بیمارستان‌ها خواهیم بود.
یزدان پناه خواهان استفاده حداکثری از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، عدم حضور در هر تجمع و دورهمی، پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ و پرخطر، عدم مصرف غذا در رستوران‌ها و سایر مراکز اقامتی، عدم استفاده از وسایل نقلیه عمومی و عدم خروج از خانه بجز در موارد ضروری به مدت حداقل دو هفته شد تا بتوان از این خیز وحشتناک و مرگ آفرین عبور کرد.
وی همچنین خواهان حمایت خانواده‌ها از افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای شد و باید این افراد کمتر در معرض عوامل خطرزا و ارتباط با سایرین باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار