بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی شیوع کرونا را سرعت داد

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل تاکید کرد بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک موجب افزایش مبتلایان و بروز پیک چهارم کرونا در استان شده است.

کد مطلب: ۱۱۷۵۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی شیوع کرونا را سرعت داد

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان بازدید از بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل تصریح کرد: بیشتر کسانی که در بیمارستان به دلیل کرونا بستری هستند به گفته خودشان در مراسم عروسی ، ختم و دید و بازدید های عید مبتلا شده اند.

او با تاکید بر تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی بی توجهی به این نکات را در طولانی شدن پیک چهارم تاثیر گذار دانست.

استاندار اردبیل پرهیز از برگزاری مجالس و دورهمی ها به مدت سه هفته را ضروری دانست و افزود: مردم با خودداری از برگزاری و حضور در اجتماعات در این مدت در مدیریت پیک چهارم کرونا، همکاری کنند.

بهنام جو اظهار کرد: در ادارات و مراکز فرهنگی اجتماعی هم محدودیت های لازم برای کاهش حضور و اجتماعات اعمال و از تردد خودروهای بومی استان به خارج از استان جلوگیری می شود.

او گفت: نقش مردم در کنترل و خودمراقبتی بالای ۸۰ درصد بوده و مردم و بازاریان باید در راستای رعایت پروتکل ها در جلوگیری از ورود به وضعیت قرمز با جدیت عمل کنند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: بازاریان نیز لازم است در رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای جلوگیری از بروز وضعیت قرمز همکاری کنند.

بهنام جو بیان کرد: با ورود استان به وضعیت قرمزناچار خواهیم شد محدودیت های کرونایی از جمله تعطیلی اصناف را اجرایی کنیم.

او همچنین ضمن سفر به شهرستان نیر با حضور ر قرارگاه شهید سلیمانی این شهرستان اظهار کرد: باید نسبت به وضعیت جهش کرونا در استان حساسیت لازم را داشته باشیم و نظارت جدی در رابطه با افزایش بیماران کرونایی و بستری در بیمارستان ها صورت گیرد.

بهنام جو با بیان اینکه در راستای پیشگیری از بیماری کرونا طرح رهگیری و قرنطینه خانگی بیماران کرونایی به جد پیگیری می شود، گفت: متاسفانه با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی رنگ وضعیت کرونا درشهرستان های استان تغییر کرد که با بی توجهی به این دستورالعمل ها، این وضعیت روز به روز وخیم تر می شود.

استاندار اردبیل در رابطه وضعیت کرونایی شهرستان نیر گفت: در طول دو هفته گذشته یک هزار و ۲۰۰مورد تست رپید و پی سی آر گرفته شده که از این تعداد ۷۳نفر بیمار کرونایی شناسایی شده است که از این تعداد ۲۰مورد مربوط به میهمانان نوروزی بوده که به شهرستان نیر سفر کرده بودند.

او از عموم مردم استان اردبیل خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی در کاهش بیماران کرونایی همکاری لازم را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار