در جلسه شورای شهر تهران؛

طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهر تهران تصویب شد

تهران (پانا) - اعضای شورای شهر تهران در دویست و هشتادو چهارمین جلسه شورای شهر تهران با اکثریت آرا طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهر تهران را به تصویب رساندند.

کد مطلب: ۱۱۷۵۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهر تهران تصویب شد

در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی یک فوریت لایحه شهرداری تهران درخصوص طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهر تهران در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار داشت بر همین اساس محمدرضا جوادی یگانه، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران درباره این لایحه گفت: طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار امروز ارائه شد. زنان سرپرست خانوار در سطح شهر تهران که تعداد آن‌ها زیاد است و مشغول کار هستند، مسئولیت تمام و یا بخش عمده‌ای از درآمدهای خانوار را برعهده دارند.

وی افزود: در این طرح یک سامانه اطلاعاتی را برای زنان سرپرست خانوار درنظر گرفته‌ایم و در سال گذشته که قرار بود از سوی کمیته امداد و بنیاد کمک‌هایی انجام شود ما این سامانه اطلاعاتی را نداشتیم. مباحث آموزشی، مهارت‌های زندگی و بسته‌های خدماتی نیز در نظر گرفته شده است و می‌خواهیم برای همه خدماتی که در سطح شهر تهران انجام می‌شود به صورت یکجا آورده شود و برای زنان سرپرست خانوار به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما ایجاد سه مرکز توان افزایی کوثر در هر منطقه است. همچنین فضای فروش برای زنان سرپرست خانوار در فروشگاه‌های شهروند، میادین میوه و تره بار و مترو در نظر گرفته شود و حداقل سه درصد از این فضا در اختیار آن‌ها قرار گیرد و اولویت با زنان سرپرست خانوار باشد. اقدامات حمایتی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهر تهران در این لایحه درنظر گرفته شده است.

کلیات این لایحه نهایتا پس از بحث و بررسی با ۱۵ رای موافق اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار