رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر:

20 درصد از کل مبتلایان از ابتدا تا کنون، در 2 هفته اخیر شناسایی شده است

بوشهر(پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهرگفت 20 درصد از کل مبتلایان از ابتدا شیوع پاندمی کرونا تا کنون در استان در دو هفته اخیر مشاهده می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۷۵۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
20 درصد از کل مبتلایان از ابتدا تا کنون، در 2 هفته اخیر شناسایی شده است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، سعید کشمیری در گفت و گو با سیمای مرکز بوشهر گفت: 20 درصد از کل مبتلایان از ابتدا شیوع پاندمی کرونا تاکنون در استان در 2 هفته اخیر مشاهده می‌شود.

وی در مورد وضعیت کرونایی استان بیان کرد: در پایان اسفندماه 20 هزار مبتلا در استان شناسایی شده بود که اکنون به 25 هزار مبتلا در استان رسیده‌ایم که نشاندهنده رشد شدید و انفجاری این بیماری در استان است.
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان شرح داد: با تغییر رنگ شهرستان‌های دشتستان و دیلم از نارنجی به قرمز، تعداد شهرستان‌های قرمز استان به سه شهرستان افزایش پیدا کرد، همچنین شهرستان‌های عسلویه، کنگان و تنگستان از وضعیت زرد به نارنجی و خطر تغییر پیدا کرده که این نشان دهنده رشد تعداد مبتلایان در استان است.
کشمیری تصریح کرد: در شرایط خطر و بحران باید از هرگونه تجمع مثل برگزاری جشن، فاتحه و هر مراسمی که باعث ازدیاد جمعیت در فضای سربسته می شود خودداری کرد.
وی افزود: طبق گزارش‎های دریافتی تمامی افراد مبتلا شده در روستاها و شهرستان‌ها به نحوی در این گونه مراسم‌ها شرکت کرده و اکنون به این بیماری مبتلا شده‌اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر با بیان نحوه محدودیت در استان اظهار کرد: در شرایطی که رنگ شهرستان به قرمز تغییر رنگ می دهد اصناف و گروه شغلی 2، 3 و4 باید تعطیل شوند.
کشمیری تصریح کرد: در شرایط قرمز صنوف مورد نیاز از جمله فروشگاه مواد غذایی و تعمیرگاه‌ها باز خواهند بود و بقیه اصناف به مدت دو هفته تعطیل می شوند و پس از آن با توجه به شرایط موجود مجدد تصمیم گیری خواهد شد.
دبیر ستاد مقابله با کرونا در مورد نحوه تردد در شهرهایی با وضعیت قرمز بیان کرد: در شهرستان‌هایی با وضعیت قرمز تردد وسایل نقلیه با پلاک‌های غیر بومی و همچنین خروج پلاک‌های بومی از این شهرستان‌ها هر 24 ساعت مشمول جریمه یک میلیون تومانی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار