روند ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان صعودی شد

زاهدان (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان روند صعودی گرفته بطوریکه با افزوده شدن ۹۲ مورد جدید شمار مبتلایان به این بیماری در استان به ۲۸ هزار و ۹۹۲ نفر رسید.

کد مطلب: ۱۱۷۵۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
روند ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان صعودی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهار کرد: هم‌اینک ۱۰۵ بیمار با علایم تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بستری هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شمار درگذشتگان این ویروس در سیستان و بلوچستان با افزوده شدن یک نفر دیگر تا کنون به یکهزار و ۲۰۱ نفر رسیده است.

وی گفت: هم اینک از نظر رنگ بندی سیستان و بلوچستان در وضعیت زرد قرار دارد و باتوجه به روند افزایشی بیماران کرونایی ممکن است ظرف چند روز دیگر به حالت نارنجی تغییر پیدا کند بر همین اساس بیمارستان های استان و بخش هایی که پیش از این نیز به بیماران کرونایی خدمات ارائه می کردند باید آمادگی کامل برای آغاز موج جدید ویروس کرونا در استان را داشته باشند.

هاشمی از مردم عزیز استان تقاضا کرد در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

وی بیان کرد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: با وجودی که با اقدامات پیشگیرانه شاهد روند کاهشی موارد ابتلا، بستری و فوت ناشی از بیماری بودیم شمار مبتلایان روزانه به کمتر از ۳۰ نفر رسیده بود اما متاسفانه افزایش شمار مبتلایان موجب نگرانی شده و اکنون به شدت نگران ورود استان به موج بعد همه گیری کرونا هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار