افزایش ۹۳ درصدی ثبت‌نام در انتخابات شورای‌های اسلامی شهرها در استان زنجان

زنجان (پانا) - استاندار زنجان خبر داد ثبت‌نام در انتخابات شورای‌های اسلامی شهرهای استان زنجان ۹۳ درصد افزایش یافت.

کد مطلب: ۱۱۷۵۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۹۳ درصدی ثبت‌نام در انتخابات شورای‌های اسلامی شهرها در استان زنجان

به گزارش روابط عمومی استانداری زنجان فتح‌الله حقیقی در جلسه شورای اداری، با بیان اینکه علیرغم همه توطئه‌ها و برنامه‌ریزی دشمنان، همه اهداف آنان خنثی شده است، افزود: سال گذشته هم برای مردم دنیا و هم ایران سال دشوار و پرچالشی بود و وجود تحریم‌های ظالمانه نیز این دشواری‌ها را برای مردم کشور مضاعف کرد، لذا تنها راه چاره مقابله با دشمنان، استفاده از ظرفیت‌هاست و باید سیاست‌ها با همدلی، هم‌زبانی و وحدت هوشمندانه اجرایی شود.

وی عنوان کرد: طی سال گذشته طرح‌های خوبی در استان زنجان اجرا شد که ۹۰۰۰ میلیارد تومان تولید در استان زنجان را در پی داشت؛ با حل مشکلات واحدهای تولیدی، بیمه اجباری افزایش و بیمه بیکاری کاهش یافته و واحدهای تولیدی به چرخه تولید بازگشتند و صادرات نیز ۲۴ درصد افزایش یافت.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: اکنون کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، پیشگام‌ترین کارگروه در استان به شمار می آید که از کارگروه‌های موفق کشوری بوده و اقدامات عملی آن باید مورد توجه قرار گیرد.

مقام عالی اجرایی استان بر ضرورت تحقق شعار سال با عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" تاکید کرد و به ارائه راهبردهای مهم در راستای تحقق این شعار پرداخت و افزود: باید قوانین مرتبط با تولید را احصا و مانع‌ها شناسایی و فرآیندها تسهیل شود و مباحث حوزه صادرات، واردات، مسائل مالیاتی، گمرکی، محیط زیستی و منابع‌طبیعی مورد توجه قرار گیرد. برای به دست آوردن نتیجه مطلوب نباید رویه سال‌های گذشته را دنبال کنیم، بلکه باید با رویکردهای جدید برای اهداف تعیین شده برنامه‌ریزی شود.

این مسئول با اشاره به اینکه کارگروه تسهیل باید در پشتیبانی از تولید و مانع‌زدایی برنامه منسجم و هدفمند داشته باشد، تصریح کرد: باید پشتیبانی‌ها به نحوی باشد که رغبت سرمایه‌گذار برای حضور و سرمایه‌گذاری در استان افزایش یابد. همچنین مانع‌های بخشی و اولویت‌دار باید از طرف همه دستگاه‌های مرتبط برطرف شود و همه در عمل، همکاری داشته و یکدیگر را تکمیل کنند.

حقیقی به برگزاری جلسات منظم، موثر و هدفمند در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تاکید کرد و گفت: هر دستور جلسه باید یک مانع را برطرف کند و برای آن طرح تدوین شود. همچنین همه پرونده‌های اجرایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن بررسی و تعیین تکلیف و هر مانعی که به کارگروه می‌آید، برطرف شود.

وی تاکید کرد: کارگروه موظف است تمهیداتی بیندیشد که مصوبات به طور کامل اجرایی شود و یک گروه ناظر بر اجرای زمان طرح‌ها و مصوبات باشد. نباید هیچ بانکی مانع‌تراشی کند، از بین رفتن انگیزه سرمایه‌گذار قابل پذیرش نیست. قوه قضاییه تاکنون مداخلات خوبی در رفع موانع تولید داشته و این کارگروه نیز باید زمینه تعامل مطلوب را فراهم کند.

استاندار زنجان با تاکید بر پایش مستمر مصوبات و عملیاتی شدن آن، عنوان کرد: ستاد مرکزی سامانه‌ای را طراحی کرده که مصوبات عملیاتی و پایش شود. باید رویه‌های مزاحم در قوانین شناسایی و از سرمایه‌گذار و تولیدکننده حمایت شود.

نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات سال ۱۴۰۰ هم اشاره کرد و افزود: ثبت‌نام شوراهای اسلامی شهر در استان زنجان نسبت به دوره قبل ۹۳ درصد افزایش یافته است. از همه مردم، نخبگان و آحاد مختلف انتظار داریم در انتخابات تماشاچی نباشند؛ چراکه انتخابات متعلق به همه است. ارتقای منافع ملی، امنیت ملی و مقوم‌های وحدت با حضور باشکوه و حداکثری مردم محقق می‌شود.

حقیقی با اشاره به وضعیت کشور و استان درخصوص ویروس کرونا، تصریح کرد: در هفته دوم فروردین‌ماه نسبت به هفته نخست با افزایش معنادار مبتلایان به کرونا و شمار بستری‌ها مواجه شدیم و این در حالی است که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کاهش یافته و امروز ارتفاع پیک چهارم از پیک سوم خیلی بالاتر است. متاسفانه افراد دارای تست PCR مثبت نیز نه تنها قرنطینه را رعایت نکرده، بلکه به سفر هم رفته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار