افزایش نگران کننده بیماران کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش نگران کننده بیماران کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و گفت هم اکنون ۳۰۶ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

کد مطلب: ۱۱۷۵۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش نگران کننده بیماران کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد

پرویز یزدان‌پناه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد ۸۰ بیمار کرونایی قطعی و ۱۴ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی با بیان اینکه روند افزایشی موارد مبتلا و بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های مُعین کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد، بیان کرد:‌ در شبانه روز گذشته ٣٣ بیمار بستری و بیش از ٥٠٠ بیمار مثبت نیز به بیماران استان اضافه شده اند.

یزدان پناه گفت: پاسخ ٧٣٤ نمونه رپید تست را از آزمایشگاه دریافت شده که ١٢ درصد موارد مثبت و بیشترین موارد در بهمئی، کهگیلویه و دنا است.

وی افزود: از هزار و ۱۸ نمونه پی سی آر ٤٥ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در شهرستان های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، دنا و چرام هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تاکنون ۲۸ هزار و ۳۳۰ بیمار کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافته اند.

یزدان پناه بیان کرد: افزایش شمار مبتلایان به کرونای استان نتیجه، عادی انگاری بیماری، کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تجمعات و جابجایی های جمعیتی است که علاوه بر به خطر انداختن سلامت فرد، سلامت سایر افراد جامعه را نیز به خطر انداخته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: لزوم استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، حاضر نشدن در تجمعات، سفر نرفتن به شهرها و استان‌های همجوار، پرهیز از حضور در مکان های شلوغ و پرخطر، مصرف نکردن غذا در رستوران ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ادارات و اصناف از مهمترین راهکارهای کمک به کنترل بیماری و کاهش مرگ و میر در استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار