جزییات ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دبیرستان و هنرستان های نمونه دولتی متوسطه دوم فارس در سال تحصیلی جدید

شیراز(پانا)-به گفته رییس اداره آموزش دوره دوم متوسطه نظری آموزش و پرورش فارس، ثبت نام متقاضیان شرکت در آزمون‌ ورودی دبیرستان‌ها و هنرستان های نمونه دولتی دوره دوم متوسطه فارس در سال تحصیلی 1401-1400 از روز شنبه مورخه 21 فروردین ماه تا روز سه شنبه 31 فروردین ماه انجام خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۷۵۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
جزییات ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دبیرستان و هنرستان های نمونه دولتی متوسطه دوم فارس در سال تحصیلی جدید

علیرضا شجاعی پور، با بیان اینکه این ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سامانه sanjesh.farsedu.ir صورت خواهد گرفت گفت: زمان آزمون ورودی روز جمعه 18 تیرماه ۱۴۰۰ ساعت 9 صبح خواهد بود.
او افزود: هر داوطلب صرفا می‌تواند یک رشته از شاخه نظری (علوم تجربی، ریاضی و فیزیک، ادبیات و علوم انسانی) را انتخاب کند و داوطلبان عزیز دقت کنند که امکان تغییر رشته پس از ثبت نام وجود ندارد.
شجاعی پور ادامه داد: پذیرش نهایی دانش آموز در مدارس نمونه دولتی، برای رشته های تحصیلی منوط به کسب شرایط رشته و زمینه در نمون برگ هدایت تحصیلی خردادماه است.
وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان متقاضی استفاده از سهمیه شاهد در تعیین اولویت ها دقت لازم را به عمل آورند اظهار کرد: دانش آموزان متقاضی استفاده از سهمیه روستایی و مناطق شهری کمتر برخوردار می بایست پایه هشتم و نهم را در مدارس روستایی و یا شهری کمتر برخوردار تحصیل کرده باشند.
رییس اداره آموزش دوره دوم متوسطه نظری آموزش و پرورش فارس گفت: داوطلبان عزیز دقت کنند که فرآیند ثبت نام آن ها زمانی با موفقیت پایان می یابد که موفق به دریافت کد رهگیری شوند و توصیه می شود در پایان ثبت نام یک بار دیگر مشخصات خود، رشته و مدرسه انتخابی، سهمیه ها، جنسیت و سایر موارد را کنترل کرده و در صورت نیاز اصلاح کنند، زیرا پس از پایان ثبت نام امکان ویرایش وجود ندارد.
شجاعی پور با اشاره به اینکه این آزمون به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود، افزود: نمره کلی متقاضیان بر اساس 50 درصد معدل کتبی نوبت دوم پایه نهم و 50 درصد دیگر بر اساس نمره مکتسبه دانش آموزان از آزمون است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار