مدیرکل اطلاعات استان فارس: باید اتاق دفاع رسانه‌ای داشته باشیم

شیراز (پانا) - مدیرکل اطلاعات استان فارس گفت جنگ رسانه‌ای یک واقعیت است و ما بیشترین تلفات و خسارات را در این جنگ می‌دهیم؛ در این شرایط باید اتاق دفاع رسانه‌ای داشته باشیم. 

کد مطلب: ۱۱۷۵۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل اطلاعات استان فارس: باید اتاق دفاع رسانه‌ای داشته باشیم

این مقام ارشد اطلاعاتی استان فارس صبح دوشنبه در دیدار صمیمانه با خبرنگاران و مسوولان رسانه‌های فارس در شیراز افزود: رسانه‌های ما باید در عین تکثر در مقابل دشمن، وحدت داشته باشند و از آرمان‌ها و خون شهدا دفاع کنند و اثرات رسانه‌های غربی را خنثی کنند.
او در این دیدار با توجه به گلایه برخی اصحاب رسانه نسبت به بی‌توجهی برخی مدیران به اهمیت رسانه و نامحرم دانستن رسانه‌ها گفت: غفلت از رسانه‌ها در جامعه، یک واقعیت است و این در حالی است که دشمنان ما هر چند در صحنه‌های مختلف پراکنده‌اند در عرصه رسانه با هم متحد هستند و با هم عمل می‌کنند.
به گفته مدیرکل اطلاعات استان فارس، تحلیل رفتاری شبکه‌های فارسی زبان تبعیت از یک الگوی رفتاری مشترک را نشان می‌دهد و همه آنان به صورت هماهنگ در موضوعات مختلف عملیات روانی و القایی بر مردم ایران در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و غیره تقسیم کار کرده‌اند و هماهنگ باهم این عملیات را پیش می‌برند.
او تشکیک در حاکمیت فقهی و دینی، القای تضاد تفکر اسلامی با تفکر دینی، القای بی توجهی جمهوری اسلامی نسبت به مسائل زیست محیطی، تضعیف دستاوردهای علمی، نظامی و موشکی ایران اسلامی، القای بی هویتی در بین جوانان و تبلیغ سکولاریسم و تحلیل وارونه انقلاب اسلامی، سیاه‌نمایی و شایعه‌پراکنی و القای عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای منطقه و وانمود کردن سایه جنگ بر سر ایران را از جمله حربه‌های دشمن در جنگ روانی علیه ملت برشمرد.
این مقام مسوول در استان فارس ادامه داد: شبکه‌های فارسی زبان با تشکیلات هدفمند خود اول ساختار حاکمیت در جمهوری اسلامی و بعد کانون خانواده را نشانه گرفته است که نیازمند آگاه‌سازی عمومی است.
مدیرکل اطلاعات استان فارس رمز فعالیت شبکه‌های فارسی زبان را ایجاد واکنش مثبت نسبت به رویدادهای منفی کشور و برعکس بروز واکنش‌های منفی نسبت به رویدادهای مثبت داخلی عنوان کرد و افزود: اگر در گزارش‌ها و برنامه‌های پخش شده از این شبکه‌ها دقت کنید هرجا رویداد مثبتی در کشور رخ می‌دهد مثل ساخت واکسن کرونا، تمام تلاش این شبکه‌ها برای منفی سازی این رویداد شکل می‌گیرد و اینجاست که رسانه‌های داخلی باید با ایجاد وحدت در اصول با هر گرایش فکری در کنار هم بایستند و تا خنثی سازی عملیات روانی دشمن علیه ملت پیش بروند.
مدیرکل اطلاعات استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه سرویس امنیتی اطلاعاتی ایران تنها سرویس اطلاعاتی در جهان است که منطبق با شرع مقدس و قوانین دینی اداره می‌شود، گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید فرموده‌اند که از هیچ عمل خلاف شرع و خلاف قانونی در دستگاه اطلاعاتی حمایت نمی‌کنند، از این رو فعالیتها منطبق بر شرع و قانون است.
وی ادامه داد: سرویس امنیتی جمهوری اسلامی ایران تنها دستگاهی است که مسوولیت آن باید به دست فرد مجتهد و آگاه به احکام شرعی باشد و برخلاف سایر دستگاه‌های امنیتی در دنیا از راه‌های مجاز شرع در برخورد با متخلفین استفاده می‌کند.
او در بخشی دیگر از سخنان خود در جمع اصحاب رسانه گفت: وزارت اطلاعات در حالیکه وظیفه ایجاد آرامش و امنیت برای ملت را برعهده دارد، وظیفه سلب امنیت و آرامش از متخلفین را نیز برعهده دارد و به هیچ متخلفی در هر پست و مقامی اجازه دست‌درازی به منافع ملت ایران را نمی‌دهیم.
این مقام ارشد اطلاعاتی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف اداره اطلاعات بررسی صلاحیت افراد برای شغل‌های حساس است و تمام دستگاه‌ها بر این مهم واقف هستند و پیروی می‌کنند گفت: در بحث انتخابات شوراهای شهر و روستا تکلیفی که برعهده وزارت اطلاعات است بررسی سوابق کاندیداها است و ما پس از بررسی سوابق، موارد را برای هئیت اجرایی انتخابات اراسل می‌کنیم و تصمیم گیرنده نهایی برای رد صلاحیت یا تایید فرد متقاضی برعهده هیئت اجرایی است که معمولا هم این هئیت هم نظر با مشاهدات وزارت اطلاعات است.
او در پاسخ به سوالی درباره بررسی مالی مدیران دارای فساد اقتصادی گفت: ما در معاونت مبارزه با مفاسد اقتصادی رد مالی تمام مدیران و افراد دارای مسوولیت را بررسی می‌کنیم و هیچ تخلف مالی از چشم ما پنهان نیست و متخلفین مطمئن باشند که پس از شناسایی، پیامکی دریافت می‌کنند و پس از ان و در موقع مناسب نیروهای امنیتی به سراغ آنان می‌روند.
او با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه خباثت دشمنان نظام را فراموش نمی‌کند، گفت: هر دشمنی که با جمهوری اسلامی دشمنی کند متناسب با میزان و نوع دشمنی‌اش با او برخورد خواهد شد.
مدیرکل اطلاعات فارس با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر اینکه هرجا زخمی وجود دارد بستر حضور میکروب‌ها است، گفت: آسیب‌های کشور مثل زخم هستند، حاشیه نشینی، مسائل بیکاری و اقتصادی، طلاق و ... زخم‌هایی هستند که می‌تواند جامعه ما را دچار آسیب کند.
او ادامه داد: آسیب‌هایی که در فارس وجود داشت باعث شد تا ما در اداره اطلاعات به سراغ مسوول سازی آسیب‌ها برویم و در بازدید از مناطق محروم اقدام به ارائه طرحی با عنوان طرح شهید استوار کنیم.
این مقام مسوول افزود: ما در جمع مدیران استان از آنان خواستیم تا کمک‌های مومنانه را از ارزاق به تقویت زیرساخت‌ها در محلات محروم متمرکز کنیم و خوشبختانه این. پیشنهاد مورد استقبال قرار گرفت و این طرح در شورای تامین نیز مصوب شد.
به گفته او، در طرح شهید استوار یک محله گردخون در شیراز محرومیت زدایی شده و همچنان این عملیات در حال انجام است.
مدیرکل اطلاعات فارس در این دیدار از رسانه‌ها خواست تا مطالبه گر اجرای این طرح در تمام دستگاه‌های استان و شهر شیراز باشند تا با تجمیع قدرت و ظرفیت دستگاه‌ها شاهد رفع مشکلات باشیم.
او یکی از عمده‌ترین تکالیف اداره کل اطلاعات در سال 1400 را شناسایی موانع تولیدی در فارس و تلاش برای رفع این موانع برشمرد و افزود: 222 واحد تولیدی تعطیل و نیمه فعال در سال قبل در فارس فعال شدند.
او ادامه داد: ظرفیت فارس بالغ بر 4 هزار واحد تولیدی است که در حال حاضر بسیاری تعطیل و یا با تمام توان و ظرفیت کار نمی‌کنند و می‌شود با ریشه‌یابی موانع تولید و فعال کردن این واحدهای تولیدی بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی در استان را کاهش داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار