در شهرستان تنگستان، شرکت در مراسم ختم، تعداد زیادی از افراد یک طایفه را به کرونا مبتلا کرد

بوشهر(پانا) - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان گفت برگزاری مراسم ترحیم در یکی از روستاهای تنگستان موجب ابتلای تعداد زیادی از افراد یک طایفه و گسترش بیماری کرونا در آن روستا شده است.

کد مطلب: ۱۱۷۵۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
در شهرستان تنگستان، شرکت در مراسم ختم، تعداد زیادی از افراد یک طایفه را به کرونا مبتلا کرد

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان، عادل مقدس اظهار کرد: با اینکه بارها از طرق مختلف به مردم نسبت به گردهمایی به دلایل مختلف تذکر داده شده است، متأسفانه عدم توجه به این موضوع و حضور در منزل صاحب عزا در یکی از روستاهای تنگستان که همراه با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود، موجب ابتلای تعداد زیادی از مردم به کرونا شده است.
مقدس گفت: جای بسی تأمل و موجب نگرانی است که مردم بدون توجه به عواقب ابتلای افراد به بیماری کرونا، با سهل‌انگاری و بدون استفاده از ماسک در محل‌های مختلف تردد می‌کنند و از این موضوع غافل هستند که در صورتی که ناقل بیماری و بدون علامت باشند ممکن است بیماری را به یک فرد با بیماری زمینه‌ای منتقل و خدایی ناکرده موجبات مرگ یک نفر را فراهم کنند.
مقدس تصریح کرد: چه عده‌ای این موضوع را بپذیرند و چه با بی‌توجهی به آن بنگرند، بیماری کرونا هر لحظه در کمین افراد است و هنگامی که شروع به انتشار می‌کند به صورت زنجیره‌ای، تعداد زیادی از افراد جامعه را درگیر خواهد کرد.
وی ادامه داد: تلاش‌های کادر بهداشت و درمان همواره در راستای ارتقاء سلامت عمومی و کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا بوده، اما عده‌ای با ساده‌انگاری و با برگزاری مراسمات مختلف تمام تلاش‌های صورت گرفته را پایمال و ضمن انتقال بیماری به مردم که موجبات رنج و درد آنان را فراهم می‌کند باعث خستگی و سرخوردگی کادر بهداشتی و درمانی می‌شوند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان تأکید کرد: تا مادامی که برگزاری مراسم تشییع، ترحیم، عروسی و ... با حضور تعداد زیادی از مردم در سطح شهرستان برگزار شود، همچنان شاهد اپیدمی و همه‌گیری بیماری در سطح شهرستان خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار