ورود اردبیل به وضعیت نارنجی کرونا

اردبیل(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعلام کرد که شهرستان اردبیل در آخرین ارزیابی ستاد ملی کرونا در وضعیت نارنجی و پرخطر شیوع کرونا قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۱۷۵۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
ورود اردبیل به وضعیت نارنجی کرونا

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: تعداد بیماران بستری کرونا در استان اردبیل شدت بیشتری گرفته به طوریکه در حال حاضر بیش از 256 بیمار کرونایی در مراکز بیمارستانی و درمانی این استان بستری شده اند.

او به روند افزایشی تعداد مراجعین و بستری‌ها در چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: در مقایسه با آمار یک ماه اخیر در چند روز گذشته انتشار ویروس کرونا و آثار آن را در ایام تعطیلات نوروزی به عینه شاهد هستیم به طوریکه تعداد بستری‌ها روزانه از 50 نفر بیشتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: انتشار ویروس کرونا در استان اردبیل و چرخش آن بسیار بالاست و همچنان انتظار داریم هموطنان در پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری موازین بهداشتی را به جد رعایت کنند.

حبیب‌زاده افزود: چنانچه افرادی علایمی نظیر تب و لرز، سرفه‌ و یا مشکل ریوی دارند، به سرعت باید به مراکز 16 ساعته دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کرده و تست کرونا بدهند که در صورت مثبت بودن امیدواریم با قرنطینه این افراد از چرخه شیوع بیماری و درگیر شدن بسیاری از افراد بر اثر کرونا جلوگیری شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: چنانچه تست افراد مثبت باشد باید در کوتاهترین زمان تحت مداوا قرار گرفته و با قرنطینه کامل از انتشار ویروس به سایر افراد جلوگیری شود.

حبیب‌زاده اضافه کرد: افزایش انتشار ویروس در هفته‌های اخیر ایجاب می‌کند که همچنان تک تک افراد جامعه موازین و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند و حتما فاصله 1.5 متری و عدم حضور در جاهای مسقف را به دقت رعایت کنند.

او بیان کرد: بهتر است همشهریان روزانه در چندین مرحله دست‌های خود را با آب و صابون و مواد شوینده شستشو داده تا به نوعی از سرعت انتشار ویروس کرونا جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: در ادامه واکسیناسیون علیه بیماری کرونا برای گروه‌های مختلف جامعه، واکسیناسیون بیماران صعب‌العلاج نیز در استان آغاز می‌شود.

حبیب‌زاده تصریح کرد: امیدواریم افراد بالای 18 سال که دچار بیماری صعب‌العلاج و زمینه‌ای هستند نظیر بیماران دیالیزی، تالاسمی، ام.اس، بیماران سرطانی و سایر گروه‌ها با دریافت واکسن کرونا خود را در برابر این بیماری ایمن کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان نیز سه روز پیش در پی بروز این وضعیت با اشاره به ویزیت بیش از یک هزار نفر با علائم کرونا در روزهای اخیر و افزایش مراجعه روزانه و بیماران بدحال بستری در مراکز درمانی به صورت غیررسمی اعلام کرد که این استان وارد پیک چهارم شیوع کرونا شده است.

بابک نخستین با انتقاد از بی توجهی شهروندان به رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به خصوص در چهار ماه گذشته، به کارکنان بهداشت و درمان برای مواجهه با شرایط جدید و موج چهارم شیوع کرونا در استان اردبیل اعلام آماده باش داد.

هم‌اکنون شهرستان گرمی در وضعیت آبی ،شهرستان اردبیل درضعیت نارنجی وسایر مناطق این استان نیز در شرایط زرد کرونایی قرار گرفته و روز به روز بر شمار مبتلایان جدید و شمار بستری ها در بیمارستانها ومراکز درمانی افزوده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار