مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

اولویت های شش‌گانه آموزش و پرورش در سال 1400 با جدیت دنبال خواهد شد

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به ارائه اولویت‌های اجرایی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰ تاکید کرد مهمترین اقدامات در سال جدید، پیگیری و اجرایی شدن اولویتهای شش‌گانه وزارت آموزش و پرورش در سطح استان خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۷۵۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
اولویت های شش‌گانه آموزش و پرورش در سال 1400 با جدیت دنبال خواهد شد

حسن مظفری مدیرکل آموزش و پرورش استان در گفت و گو با پانا، با اشاره به ارائه اولویت‌های اجرایی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰ گفت: مهمترین اقدامات ما در سال جدید، پیگیری اجرایی شدن اولویت‌های شش‌گانه وزارت آموزش و پرورش در سطح استان خواهد بود.

وی با اشاره به سرفصل‌های مهم برنامه‌های اجرایی در سال جدید افزود: اجرای شش اولویت مهم وزارت آموزش و پرورش یعنی اجرای برنامه‌های سند تحول بنیادین، ارتقای توانمندی های نظام آموزشی در شرایط کرونایی، تثبیت مالکیت و صدور سند تک برگی برای املاک آموزش و پرورش، استقرار کامل سامانه یکپارچه نرم افزاری وزارت آموزش و پرورش و مستندسازی دستاوردها از جمله محورهای اولویت‌ دار اجرایی آموزش و پرورش استان در سال جدید است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: ساماندهی نیروی انسانی، ارتقای کیفیت و بهبود صلاحیت های تخصصی و حرفه‌ای مدیران و معلمان، بهبود نظام سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی و پیشرفت تحصیلی، تحول در برنامه درسی، تحول در دانش آموز و مدرسه ، اجرا و ارزیابی بسته های تحولی زیر نظام ها از جمله برنامه‌های اجرایی در زیرمجموعه سند تحول بنیادین هستند.

مظفری در خصوص برنامه های اولویت دوم وزارت آموزش و پرورش گفت: تضمین دسترسی همگان به آموزش، کاستن از آثار و پیامدهای آموزش به روش غیرحضوری، افزایش شایستگی‌ها در آموزش در بستر مجازی، تولید منابع آموزشی در زیست بوم جدید، تقویت پیوندهای شبکه‌ ای میان همه سطوح آموزش و پرورش و تدوین مدل آموزش پس از کرونا و برگزاری شایسته سنجش و ارزشیابی یادگیری دانش آموزان از جمله محورهای مهم در حوزه ارتقاء توانمندی های نظام آموزشی هستند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه پیگیری اجرایی شدن اولویت های وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰ اضافه کرد: در حوزه تثبیت مالکیت و صدور سند تک برگی برای املاک آموزش و پرورش بنا داریم تا با همکاری با سازمان ثبت اسناد و بنیاد مسکن بتوانیم برای تمامی املاک فاقد سند، سندهای لازم را صادر کنیم. رییس دستگاه تعلیم و تربیت استان همچنین در مورد استقرار کامل سامانه یکپارچه نرم افزاری وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به وجود سامانه های متعدد و غیر مرتبط در آموزش و پرورش، پروژه ای تحت عنوان یکپارچه سازی سامانه ها با اهداف شفاف سازی و تسهیل ارتباطات در حال آماده‌سازی است که بنا داریم بسترهای لازم را در سطح استان برای راه اندازی این سامانه یکپارچه جهت استقرار دولت الکترونیک و تسهیل در ارائه خدمات و شفاف‌سازی فراهم کنیم.

وی در پایان مستند سازی یافته‌ها و دستاوردها را اولویت ششم برنامه های اجرایی وزارت در سال 1400 عنوان کرد و گفت: یکی از ماموریت‌های ما در سال جدید جمع‌آوری مستندات و اجرایی کردن برنامه ها حول محور اولویت های آموزشی در استان زنجان است تا با اجرایی شدن تمامی این شش اولویت گامهای اساسی در راستای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار