معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:

اجرای بسته تحولی «کلاس گویا»در 154 کلاس ابتدایی استان کرمان

کرمان(پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در اولین نشست مجازی اعضای شورای معاونان اداره کل با اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق در سال 1400 از اجرای بسته تحولی«کلاس گویا» در 154 کلاس ابتدایی استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۵۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای بسته تحولی «کلاس گویا»در 154 کلاس ابتدایی استان کرمان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، عباس ضیا گفت: در کلاس گویا، مهارت های چهارگانه گوش دادن، سخن گفتن، خواندن و نوشتن تقویت می شود که مخاطبان این طرح به طور ویژه نوآموزان است که در طرح کلاس گویا در معرض آموزش های پیشرفته و هدفمند قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه فصل برداشت محصول تعلیم و تربیت در نظام آموزش و پرورش نیمه دوم سال تحصیلی به ویژه در فصل بهار است، گفت: بعد از گذشت بیش از یک سال از آموزش غیرحضوری در کشور در اثر شیوع بیماری کرونا، وضعیت آموزشی به صورت همه جانبه باید ارزیابی شود تا نواقص، شناسایی و رفع شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اجرای «طرح تدبیر»در استان، افزود: موضوع ساماندهی نیروی انسانی، نحوه جذب معلمان و آموزگاران، ارتقای صلاحیت های حرفه ای آن ها و ارزیابی نهایی کارشان بسیار مهم است که باید در دستور کار همه مدیران قرار گیرد.

ضیا گفت: مهمترین برنامه وزارت آموزش و پرورش در سال جدید اجرای سند تحول بنیادین است، در زمینه توانمندسازی معلمان تاکید بر برنامه کارآمد است که سال گذشته 40 مدرسه و امسال 80 مدرسه در استان مجری اجرای این برنامه شده اند، این برنامه از جمله برنامه هایی است که باید به دقت اجرا شود، چون برنامه های دیگر را هم پوشش می دهد.

وی همچنین از نام نویسی 8 هزار نوآموز استان در طرح ملی رایگان آموزش مجازی نوآموزان خبر داد و گفت: در کل در سال تحصیلی جاری 47 هزار نوآموز را ثبت نام کردیم و همچنان برای ثبت نام در طرح ملی رایگان فرصت است تا نوآموزانی که تازه ثبت نام می‌کنند مشمول طرح تابستانی کلاس های یک ماهه می شوند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر کیفی بودن بازدیدها خاطرنشان کرد: تضمین دسترسی همگانی به آموزش مورد تاکید است که از ظرفیت راهبران آموزشی هم باید به بهترین شکل استفاده شود.

ضیا تصریح کرد: بر اساس آیین نامه اجرایی پایان سال تحصیلی خرداد است نه اردیبهشت و دانش آموز نیازمند به تلاش بیشتر یا دیرآموز باید شناسایی شوند و اقدامات لازم برای آن ها انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار