معاون وزیر کشور در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد:

2 طرح جامع حمل و نقل در پایتخت به کجا رسید؟

تهران (پانا) - معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد که طرح جامع حمل و نقل شهر تهران خردادماه سال جاری برای تصویب در اختیار شورای عالی ترافیک قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۱۷۵۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
2 طرح جامع حمل و نقل در پایتخت به کجا رسید؟

مهدی جمالی‌نژاد در گفت‌وگو با پانا درباره طرح جامع ریلی تهران اظهار کرد: «این طرح اواخر سال 98 به تصویب رسید که قرار شد کارهای مطالعاتی آن انجام شود. طبق طرح جامع ریلی شهر تهران، 7 خط مترو در تهران وجود دارد که چهار خط به آن افزوده شد و در مجموع تهران دارای 11 خط مترو خواهد بود که دو خط آن اکسپرس و چهار خط، حومه‌ای به شمار می‌رود.»

رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور درباره مطالعات طرح جامع ریلی تهران گفت: «برای اینکه این طرح به مرحله اجرا برسد، باید مطالعات ضابطه 777 سازمان برنامه و بودجه به طور کامل پیاده‌سازی شود. با پیگیری‌هایی که انجام شده است، کار پیوست‌های مطالعاتی در حال انجام است.»

وی همچنین به طرح جامع حمل و نقل کل شهر تهران اشاره کرد و گفت: «این طرح نیز در دست انجام است و طبق قولی که داده شده است، برای خرداد ماه سال 1400 به منظور تصویب در اختیار شورای عالی ترافیک قرار می‌گیرد.»

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تاکید کرد: «در طرح جامع حمل و نقل کل شهر تهران مجددا سناریوهایی که در شبکه ریلی است بررسی می‌شود و اگر نیاز به تغییری یا توسعه در بخشی باشد به عنوان مطالعات تکمیلی پوشش داده می‌شود. بنابراین کلیه مطالعات اکنون در این دوره از مدیریت شهری به سرانجام رسیده و بعد از چندین سال قرار است سند بالادستی به عنوان طرح جامع حمل و نقل شهر تهران و طرح جامع ریلی تهران را در کنار هم مصوب کنیم.»

مطالعات به‌روزرسانی طرح جامع ریلی تهران از سال ۱۳۹۵ با هدف افزایش سهم حمل و نقل همگانی و یکپارچگی و کارایی شبکه‌ای سیستم ریلی، مدیریت تقاضا، تأمین دسترسی مناسب ریلی با استفاده از امکانات و ارتقای زیرساخت‌های موجود در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت و این طرح در اسفندماه 98 به تصویب رسید. قرار است تعداد خطوط پایتخت به ۱۱عدد برسد. ۴خطی که قرار است تاسال ۱۴۲۰برای تهران ساخته شود، تعداد ایستگاه‌های پایتخت را به دوبرابر یعنی ۲۵۰ ایستگاه خواهد رساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار