کوچ زود هنگام ممنوع:

منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از کوچ پیش از موعد عشایر جلوگیری می کند

یاسوج (پانا) - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد نیروهای منابع طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد از کوچ پیش از موعد عشایر جلوگیری می کنند.

کد مطلب: ۱۱۷۵۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
منابع طبیعی  کهگیلویه و بویراحمد از کوچ پیش از موعد عشایر جلوگیری می کند

غلامحسین حکمتیان زمان کوچ عشایر به مناطق ییلاقی استان را دهم اردیبهشت‌ماه اعلام کرد و گفت: متأسفانه عشایر استان‌های همجوار از جمله خوزستان و بوشهر مصوبات ستاد کوچ را رعایت نکرده و با کوچ زودهنگام مراتع استان را تخریب می کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط دمایی، اقلیم مناسب و علوفه کافی در استان‌های همجوار، لزومی ندارد دامدار کوچ پیش از موعد داشته باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه این استان مبدا کوچ است انتظار می رود استان‌های همجوار با در اختیار گذاشتن نهاده‌های لازم برای عشایر، مانع کوچ زودهنگام آنها شود.

حکمتیان اصل بیان کرد: به منظور جلوگیری از تخریب و چرای زودرس مراتع توسط عشایر، در گلوگاه های شهرستانهای کهگیلویه، گچساران، باشت، بویراحمد، بهمئی، لنده و دنا با ایجاد پست‌های ثابت و اکیپ‌های گشت سیار از کوچ پیش از موعد آنها به مراتع استان جلوگیری می‌شود.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک ایل راه بزرگ در مسیر کوچ پاییزه و بهاره استان‌های همجوار واقع‌ شده و بیشترین خسارت در راستای کوچ بهاره به مراتع این استان وارد می‌شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۱۱ هزار خانوار عشایری و جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر یکی از مهمترین استان‌های کشور در زمینه جمعیت عشایری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار