رئیس قوه قضاییه: بدنه وزارت اطلاعات دل‌داده به انقلاب و به دنبال تحقق اهداف آن است

تهران (پانا) - رئیس قوه قضاییه گفت اگر وزارت اطلاعات نمایشگاهی از توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی را برپا کند مشخص می‌شود که بر انقلاب و کشورمان در ۴۰ سال اخیر چه گذشته است.

کد مطلب: ۱۱۷۵۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس قوه قضاییه: بدنه وزارت اطلاعات دل‌داده به انقلاب و به دنبال تحقق اهداف آن است


به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، سید ابراهیم رئیسی که امروز یکشنبه به مناسبت هفته بزرگداشت سربازان گمنام امام زمان (عج) در جمع مدیران و کارکنان وزارت اطلاعات سخن می‌گفت از عملکرد ۴۰ ساله وزارت اطلاعات در تأمین امنیت کشور و صیانت از امنیت ملی تقدیر کرد.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه بالاترین نعمت‌های خدا نعمت ولایت است و هیچ نعمتی مانند آن نیست، تصریح کرد: جمهوری اسلامی از بدو تأسیس برای حاکمیت دین و ارزش‌های الهی حرکت کرده، اما از اول پیروزی انقلاب دشمنان تلاش کرده‌اند تا جامعه دینی در ایران شکل نگیرد.

رئیسی افزود: از روز اول که حضرت امام فرمود می‌خواهیم مردم بنده خدا باشند و در جامعه قسط و عدل اجرا شود و جامعه مبتنی بر ارزش‌های دینی شکل بگیرد فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان نیز آغاز شد.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: دشمن با توطئه‌های فراوان تلاش کرد تا کارآمدی دین در اداره زندگی انسان معاصر با شکست مواجه شود و اگر وزارت اطلاعات نمایشگاهی از توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی را برپا کند مشخص می‌شود که بر انقلاب و کشورمان در ۴۰ سال اخیر چه گذشته است.

رئیسی گفت: جنگ امروز «جنگ روایت‌ها» است و ما باید در برابر روایت‌هایی که دشمن از تاریخ انقلاب ما ارائه می‌دهد روایت درستی را برای نسل امروز و فردا داشته باشیم و اجازه ندهیم تحریف تاریخی صورت گیرد و یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند در این زمینه پیشگام باشد وزارت اطلاعات است.

رییس قوه قضاییه خاطر نشان کرد: وزارت اطلاعات می‌تواند با تبیین فتنه‌ها و توطئه‌های دشمن برای اهل تحلیل تصویر دقیقی از تلاش‌های مذبوحانه دشمن در مقاطع مختلف از جمله مرحله شکل گیری انقلاب، تاسیس نظام اسلامی و تثبیت آن و ممانعت از توسعه پیام این انقلاب به ملت‌ها ارائه دهد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش وزارت اطلاعات را مجموعه‌ای فراقوه‌ای و متعلق به کل نظام اسلامی دانست و گفت: این وزارتخانه، هر چند به صورت شکلی زیرمجموعه دولت تعریف می‌شود، اما وزارت اطلاعات کل جمهوری اسلامی است و جایگاه، اندیشه، انگیزه و برنامه‌ها و طرح‌ها و چشم‌انداز آن باید ناظر بر همه مسائل و لایه‌های نظام باشد.

رئیسی با تأکید بر لزوم پرهیز از جناح و جناح‌بازی در وزارت اطلاعات تأکید کرد: در وزارت اطلاعات فقط یک جناح وجود دارد و آن هم جناح انقلاب و ولایت است.

رییس دستگاه قضا «حفظ و صیانت از نظام اسلامی» را «اوجب واجبات» و مهم‌ترین وظیفه و ماموریت مجموعه‌های اطلاعاتی و امنیتی و به ویژه وزارت اطلاعات دانست.

رئیسی با اشاره به اینکه بدنه وزارت اطلاعات، دلداده به انقلاب و بدنبال تحقق اهداف آن است، گفت: اندیشه‌های این مجموعه اندیشه ناب و اصیل انقلاب اسلامی و راهبردهای امامین انقلاب اسلامی که مسیری ممتد و لاینقطع است داشته باشد که بحمدالله تاکنون چنین بوده است.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به پیچیده‌تر شدن تهدیدات در دنیای امروز، اظهار داشت: اگر دیروز دشمن تلاش داشت تا از مراکز نظامی ما جاسوسی کند، امروز تلاش آن‌ها برای افزایش تهدیدات به گستردگی همه داشته‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف، سیاسی، فرهنگی، صنعتی و امثال آن است.

رئیسی به تلاش دشمن برای نفوذ در تمامی این عرصه‌ها اشاره و تاکید کرد: نفوذ فقط این نیست که چند جاسوس وارد یک مجموعه شده و اقدام به جاسوسی و خرابکاری کنند بلکه گاهی تأثیرگذاری بر مسئولان برای تغییر محاسبات آن‌ها به نفع دشمن نیز نفوذ است.

وی ادامه داد: استحاله فرهنگی و تلاش برای تغییر باورهای مردم به طوری که یک نیروی نظام تبدیل به پیاده نظام دشمن و یا عنصری بی‌خاصیت شود که حاضر نباشد ریسک کرده و از نظام دفاع نماید هم مصداق نفوذ است.

رئیسی با تأکید بر لزوم شناخت دقیق تهدیدات و ترفندهای دشمن، اظهار داشت: گاهی دشمن تلاش می‌کند با نفوذ و ایجاد ناکارآمدی در سیستم اداطلاعات در مبارزه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار