اطلاعیه اتاق اصناف ایران پیرو افزایش آمار ابتلای هموطنان به بیماری کرونا

پروتکل‌ها رعایت نشوند سه میلیون نفر شاغل در اصناف بیکار خواهند شد

تهران (پانا) - اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای از تمامی واحدها و تشکل‌های صنفی و دیگر گروه‌های اجتماعی و دستگاه‌های مرتبط درخواست کرد در جهت جلوگیری از پیشروی بیش از پیش و انتشار ویروس کرونا در سطح جامعه هرآنچه در توان دارند به کار بسته و با جدیت و توجه خاص نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام ورزند.

کد مطلب: ۱۱۷۴۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
پروتکل‌ها رعایت نشوند سه میلیون نفر شاغل در اصناف بیکار خواهند شد

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف ایران، اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد به اطلاع جمیع واحدها و تشکل‌های صنفی سراسر کشور می‌رساند بنابر اعلام وزارت بهداشت و به دنبال سفرها و دورهمی‌های نوروزی، همچنین عادی‌انگاری شرایط و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آمارهای رسمی افزایش مبتلایان به بیماری کرونا و پیشروی وضعیت شهرستان‌های کشور به سمت رنگ‌های نارنجی و قرمز را نشان می‌دهد.

به طوری که در تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۰، تنها ۲۸ شهرستان آبی بوده و ۲۴۷ شهرستان در وضعیت زرد، ۱۲۶ شهرستان نارنجی و ۴۷ شهرستان در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

به علاوه، پیش‌بینی وزارت بهداشت حاکی از آن است که به زودی شهرهای بیشتری از جمله تهران، کرج و اصفهان به وضعیت قرمز خواهند رسید و این در حالی است که در وضعیت قرمز علاوه بر افزایش احتمالی آمار قربانیان کرونا، با تعطیلی گسترده کسب و کارها مواجه شده و تنها گروه شغلی ۱ که مشاغل ضروری خوانده می‌شوند مجاز به فعالیتند.
به این ترتیب چنانچه بیشتر شهرهای کشور، باری دیگر به وضعیت قرمز بازگردند، بیش از یک میلیون واحد صنفی تعطیل و حدود ۳میلیون نفر شاغل در آن، به تعداد روزهایی که در شرایط قرمز قرار می‌گیریم، بیکار خواهند شد که این امر به معنای خساراتی سنگین بر اقتصاد و معیشت خانوارهایی که از مشاغل صنفی ارتزاق می‌کنند خواهد بود.
همچنین یادآور می‌شود: در شرایط نارنجی گروه‌های شغلی ۱ و ۲ و در شرایط زرد گروه‌های شغلی ۳و۱،۲ مجاز به فعالیتند و تنها در شرایط آبی است که همه گروه‌های شغلی من‌جمله گروه شغلی ۴ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه فعالیت می‌یابند.
از این رو از تمامی واحدها و تشکل‌های صنفی و دیگر گروه‌های اجتماعی و دستگاه‌های مرتبط انتظار می‌رود در جهت جلوگیری از پیشروی بیش از پیش و انتشار ویروس کرونا در سطح جامعه هرآنچه در توان دارند به کار بسته و با جدیت و توجه خاص نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام ورزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار