با محوریت شهر دوستدار کودک اصفهان

اولین شورای مشورتی کودکان و نوجوانان شهر اصفهان تشکیل شد

اصفهان ( پانا) - معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: با هدف ارتقاء و کیفیت مسئولیت پذیری، روحیه مشارکت پذیری و کارگروهی در کودکان و نوجوانان با سیستم انتخابات و مشارکت 1550 کودک و ثبت حدود 24000 رای اولین شورای مشورتی کودکان و نوجوانان اصفهان در قالب شهر دوستدار کودک تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۱۷۴۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
اولین شورای مشورتی کودکان و نوجوانان شهر اصفهان تشکیل شد

حسینی نیا، معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در گفت و‌گو با پانا گفت: بعد از ماه ها صحبت و گفتگو در شورای اجرایی شهر دوستدار کودک، کمیسیونهای مربوطه در شورا، مشورت با ngo های فعال در حوزه کودک و نوجوان و همچنین همکاران محترم در وزارت کشور و یونیسف فرایند شورای مشورت کودکان و نوجوانان با توجه به اقدامات اجرایی مصوب در شورای اسلامی شهر اصفهان در راستای اقدامات شهر دوستدار کودک کلید خورد.

رئیس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک اصفهان بیان کرد: با اعلام فراخوان ثبت نام در همه مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان و بعد از آن فرایند مصاحبه توسط 5 نفر از متخصصین این حوزه و همچنین تحقیقات میدانی به خصوص در محل تحصیل دانش آموزان و گزینش علمی، 60 نفر از داوطلبین با توجه به عدالت و برابری فضایی بین همه کودکان به عنوان نامزد انتخاباتی در دو رده سنی 9 تا 13 سال و 14 تا 18 سال انتخاب شده و به فرایند انتخابات راه پیدا کردند.

وی خاطر نشان کرد: بدون هیچ گونه دخالتی از طرف دبیرخانه و شورای اجرایی بچه ها در فضایی سالم و دوستانه ظرف مدت 10 روز در قالب گروهای چند نفره به تبلیغات در مدارس و محله های خود پرداختند که در نهایت بعد از ده روز در فضایی کاملا دوستانه از بین آنها 31 نفر به عنوان اعضاء شورای مشورتی توسط خود کودکان و نوجوانان انتخاب شدند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان افزود: در این خصوص 15 نفر در رده سنی 9 تا 13 سال و 16 نفر در رده سنی 14 تا 18 سال ، که خوشبختانه از همه طیف ‌ها، سلایق و توانایی ها در همه مناطق شهری به ویژه در مناطق کم برخوردارتر و همچنین کودکان توانخواه انتخاب شدند و در این شورا حضور دارند.

حسینی نیا اظهار کرد: نکته قابل توجه با هدف مشارکت اجتماعی کودکان و نوجوانان و ارتباط موثر بین آنها حذف تک رای از فرایند انتخابات بود و همه کودکان و نوجوانان در قالب گروه و ائتلاف با هم مشارکت کرده و در این انتخابات الکترونیکی رای دادند.

رئیس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک اصفهان گفت: از مزیتهای فرایند انتخابات در این دوره را می توان به حق شرکت همه کودکان در تمامی مراحل آن دانست و در این دوره حدود 15 نفر از کودکان اهل افغانستان نیز شرکت داشتند که در کنار بقیه کودکان به رقابت پرداختند.

وی همچنین از نکات قابل توجه در این دوره حضور و مشارکت اجتماعی بیشتر دختران نسبت به پسران را دانست و افزود: 70 درصد شورای مشورتی کودکان و نوجوانان را دختران عزیز اصفهان تشکیل می دهند به صورتی که از 31 نفر عضو شورای مشورتی 22 نفر آن از دختران و 9 نفر از پسران هستند.

حسینی نیا بیان کرد: ضرورت شناخت نیازهای کودکان با مشارکت خودشان و لحاظ کردن نظراتشان در فرایند طراحی و برنامه‌ریزی شهری در چهارچوب ابتکارات شهر دوستدار کودک از برنامه‌های این شورا است و تمرین ساختارمندی در کودکان و آشنایی با قوانین، ایجاد بستر فعالیت گروهی و ارتقاء سطح علمی و ایجاد ذهنیت شهری در کودکان از اهداف دیگر تشکیل شورا است.

وی ابراز امیدواری کرد که امیداورایم بتوانیم از ظرفیت، پتانسیل و استعداد همه کودکان شهر در این شورای مشورتی بهره بگیریم .

لازم به ذکر است اسامی منتخبین در این انتخابات به شرح ذیل است:

کودکان 9 تا 13 منتخب عبارتند از :

کیانا ولی خانی - هستی عزیزی - دینا حاج صادقیان- رها فتوح - شمیم شریفی - شکوفه حاج علیزاده - حدیثه حاج هاشمی - زینب السادات سجادی - نیما طهماسبی - محمد سام صنعتی - شکیبا خاکزاد - امیر حسین احمدی - یلدا مظاهری - سبحان عباسی - ستایش عنایت زاده

نوجوانان 14 تا 18 سال متتخب عبارتند از :

علیرضا ترابی - علی ابراهیمان - عسل بهادری - ستاره معصوم زاده - زهرا صادقی - نگارینا کشاورز - هلیا ترکزاد - نسیم پورسینا - امیر حسام الدین عباسی - هانیه رفیعی - رضا کبیری - محدثه کاظمی - سمیرا آقاجانی - ساغر صباغی - فروزان فتاحی - کیارش کامیابی

خبرنگار: رها فتوح

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار