رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی عنوان کرد:

تحقق شعار سال جدید در گرو کار جهادی و تلاش دو چندان

تبریز(پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این‌که تحقق شعار سال جدید نیازمند کارجهادی، تلاش دوچندان و همدلی و همراهی موثر همه مسئولان است، گفت: در این راستا ضمن بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها در بخش کشاورزی را به عنوان یک اولویت برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۴۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
تحقق شعار سال جدید در گرو کار جهادی و تلاش دو چندان

اکبر فتحی با اشاره به نام گذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان سال « تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» از سوی مقام معظم رهبری، در خصوص جهت گیری برنامه‌های توسعه‌ای این سازمان و بخش کشاورزی استان در سال جدید، گفت: بخش کشاورزی استان، در ایامی که اغلب مجموعه‌ها در تعطیلات نوروزی به سر می‌برند، با انگیزه و همت مضاعف و با عزم و اراده جدی، در مسیر تبیین شده از سوی رهبری، گام‌های اولیه را با جدیت هرچه تمام تر و استوار برداشته و تلاش می‌کند تا راه‌های دسترسی به موفقیت را کوتاه‌تر کند.

وی گفت: پس از اعلام شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب، سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، ستاد اجرایی شعار سال را در این مجموعه تشکیل داد تا با برنامه ریزی‌های دقیق، تمهیدات لازم در راستای عملیاتی سازی این شعار در بخش کشاورزی انجام بگیرد و هرچه سریع تر و در کمترین زمان ممکن، به مرحله اجرا درآید.

وی با بیان آشکار بودن مفهوم شعار سال 1400 مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی، تاکید کرد: باید بخش کشاورزی با تولید هر چه بیشتر محصولات و پشتیبانی از تولید مضاعف، موانع و مشکلات را از مسیر تولید بردارد و در راستای تحقق شعار سال پیشروی کند تا در تامین امنیت غذایی پیشقدم باشد.

فتحی افزود: در این راستا کمیته‌ها و ستادهای فنی و تخصصی برای حل مشکلات تولیدکنندگان و کشاورزان تشکیل شده و بعد از بررسی مشکلات، در صورتی که رفع موانع باعث افزایش تولید شود، سازمان جهاد کشاورزی استان همکاری‌های لازم را انجام خواهد داد.

وی تاکید کرد: باید برخی موانع در نهادهای نظارتی و دستگاه‌های اجرایی که ساخته و پرداخته ذهنی بوده، دور گذاشت و ماهیت مسئله را به صورت مسئله ترجیح داد.

وی با بیان این‌که برای تولید به رفع موانع و هم‌چنین پشتیبانی‌هایی نیاز داریم، افزود: در این راستا، پیش از هرچیزی باید بستر و مقدمات کار برای تحقق این امر فراهم شود و در دسترس قرار بگیرد. جهاد کشاورزی در ایام تعطیلات نوروز، با شعار « جهادکشاورزی در ایام نوروز تعطیل نیست» پابه پای کشاورزان در مرحله داشت محصولات زراعی، کشت پاییزه و آماده سازی بستر برای کشت بهاره، تامین محصولات اساسی، نهاده‌های دامی دامداران و مرغداران استان، تولید مرغ مورد نیاز استان و تامین میوه شب عید همراه بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: جهاد کشاورزی با انجام اقداماتی چون آماده باش گشت‌های حفاظت از اراضی کشاورزی استان در تعطیلات نوروزی جهت مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی، راه اندازی سامانه‌های ارتباطی در زمینه‌های حفاظت اراضی کشاورزی، آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع، تخریب، تصرف اراضی ملی، عرضه فرآورده‌های خام دامی خارج از شبکه دامپزشکی، کشتار غیرمجاز و تامین امنیت غذایی در تلاش بوده تا ضمن انجام برنامه ریزی، گام نخست خود را در جهت تحقق شعار سال بردارد و با حضور گسترده مدیران و کارشناسان بخش کشاورزی در حوزه‌های مختلف به منظور رفع موانع تولید و افزایش راندمان، ارتقای کیفی و کمی محصولات تولیدی، اقدامات اولیه را انجام دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی بخش کشاورزی استان باید در اجرای نقشه راه، این راهبرد مهم برای توسعه پایدار بخش کشاورزی نقش آفرینی موثر داشته باشند چرا که در این راستا وظایف به تفکیک مشخص می‌شود.

وی با بیان این‌که کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی، نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند، تاکید کرد: برداشتن موانع و پشتیبانی‌ها وظیفه و اولویت اصلی مسئولین است که در چند سال گذشته در استان نیز بر این موضوع مهم تاکید شده است.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام گرفته برای تسهیل گری در حوزه تولید، گفت: اقدامات انجام شده برای حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی قابل تقدیر است، اما کافی نیست و ما باید در ساختار اداری و فرآیندها مطالعه و بازنگری داشته باشیم تا امور در کمترین زمان ممکن انجام شود. قطعا در این بررسی‌ و واکاوی، دلایل عدم انجام برخی کارها برای رفع موانع مدنظر قرار می‌گیرد تا در سال جدید به صورت ویژه پیگیری شود.

فتحی تسهیل فرآیندهای کنونی برای جذب سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان را امری ضرورتی دانست و گفت: هماهنگی بین ارکان نظام و تقویت فضای همدلی و امید آفرینی می‌تواند شرایطی امن و ایمن را برای حضور سرمایه گذاران ایجاد کند که قطعا با تقویت سرمایه گذاری و افزایش بهره‌وری، امر تولید نیز حمایت می‌شود.

وی سرمایه گذاری‌های انجام گرفته در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی و زنجیره‌های ارزش در بخش کشاورزی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: باید به سمت صنعتی شدن پیش برویم و از کشاورزی سنتی به صنعتی برای بهبود سیستم تولید و افزایش بهره وری با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ویژه استان به لحاظ تنوع محصولات و اقلیم خاص حرکت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار