وزیر آموزش و پرورش در نشست تخصصی با نمایندگان دبیران و آموزگاران استان خراسان رضوی مطرح کرد:

آینده کشور در پرتو تلاش های نظام تعلیم و تربیت شکل می گیرد

مشهد(پانا)- وزیر آموزش و پرورش در نشست تخصصی با نمایندگان دبیران و آموزگاران استان خراسان رضوی عنوان کرد هیچ حرفه ای به اندازه معلمی، ظرفیت ایجاد خلاقیت و تاثیرگذاری به جهت اندازه، عمق، موضوع و مخاطب ندارد.

کد مطلب: ۱۱۷۴۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
آینده کشور در پرتو تلاش های نظام تعلیم و تربیت شکل می گیرد

محسن حاجی میرزایی در نشست تخصصی با نمایندگان دبیران و آموزگاران استان خراسان رضوی که صبح روز شنبه 14 فروردین در مشهد برگزار شد، گفت: این جمع‌ها می‌تواند گره‌گشای مسائل و تنگناهای تعلیم و تربیت باشد، در چنین اجتماعاتی امیدهای من پررنگ می شود و دشواری ها رنگ می بازد و بر این باور می شویم که قافله تعلیم و تربیت با پشتوانه نیروهای با انگیزه و با درایت مسیر پر فراز و نشیب را پشت سر بگذارد.

وی با بیان اینکه ارتقا کیفیت، دغدغه نمایندگان معلمان است و این مهم بسیار ارزشمند است، گفت: یکی از آسیب هایی که سازمان ها با آن روبه رو می شوند این است که ماموریت ها رنگ می بازد، اما شما در آموزش و پرورش خراسان رضوی نشان دادید که به اهداف دستگاه تعلیم و تربیت توجه دارید و برای شما اهمیت دارد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه بدون تردید آینده کشور در پرتو تلاش های نظام تعلیم و تربیت شکل می گیرد و هر تحولی متوقف بر یادگیری است افزود: شخصیت و هویت آدمی، نحوه مواجهه با دنیای بیرونی و توانایی اندیشیدن در دوره یادگیری شکل می گیرد.

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه هیچ کسی پس از این نمی تواند در آموزش و پرورش تدریس کند مگر صلاحیت تعلیم و تربیت را به دست آورد گفت: صلاحیت حرفه ای تدریس فراتر از مدرک تحصیلی و سابقه تحصیلی است.

وی با بیان اینکه هیچ حرفه ای به اندازه معلمی، ظرفیت ایجاد خلاقیت و تاثیر گذاری به جهت اندازه، عمق ، موضوع و مخاطب را ندارد گفت: پایدار ترین تحول و مادر تمام تحول ها تحولی است که در انسان اتفاق می افتد، این شغل پایانی ندارد و دائما می تواند صلاحیت های خود را گسترش دهد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین‌رکن سند تحول بنیادین داشتن معلم متفاوت است و سند باید ظرفیت خود را در تحقق صلاحیت های حرفه ای معلمان آشکار سازد گفت: اکنون در مواجهه با بزرگترین چالش آموزشی قرارگرفته ایم، این شرایط با تمام مصائبی که داشت، امکان ها و ظرفیت های فوق العاده ای را در اختیار ما قرار داد که باید از آنها به بهترین شکل استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با تاکید بر اینکه انعطاف در روش ها و الگو های تدریس و داشتن نوآوری، اصلی ملی و جهانی است گفت: همانطور که هیچ چیز جای مدرسه را نمی گیرد، هیچ پرده و صفحه نمایشی جای معلم را نخواهد گرفت.

در ابتدای این نشست نمایندگان دبیران و آموزگاران مقاطع مختلف تحصیلی استان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار