پیش بینی تولید ۵۸۰ هزارتن گندم در اردبیل

اردبیل(پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل اعلام کرد پیش بینی می‌شود امسال ۵۸۰ هزار تن گندم در استان اردبیل تولید شود.

کد مطلب: ۱۱۷۴۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
پیش بینی تولید ۵۸۰ هزارتن گندم در اردبیل

به گزارش سازمان جهاد کشاورزی اردبیل، خلیل نیکشاد ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد: بر اساس پیش‌بینی کارشناسان و در صورت مساعد بودن شرایط بارش و وضعیت آب و هوایی، امسال ۵۸۰ هزار تن گندم امسال در استان اردبیل تولید می‌شود.
او با اشاره به کشت گندم در ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان اردبیل گفت: ۲۳۵ هزار هکتار از این اراضی به کشت گندم دیم و ۵۵ هزار هکتار نیز به کشت گندم آبی اختصاص یافته است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بیان کرد: محصول گندم در استان اردبیل از پاییز سال گذشته در مزارع مناطق سردسیری و گرمسیری استان اردبیل کشت شده و سطح زیر کشت نیز با کاهش جزئی نزدیک میزان کشت شده در سال‌های گذشته است.

با وجود پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در سال زراعی گذشته در استان اردبیل، به علت شرایط بارندگی و بروز تنش خشکسالی در ماه منتهی به زمان برداشت محصول، حدود ۵۰۰ هزار تن گندم در این استان تولید شد.

استان اردبیل کمتر از یک درصد مساحت ایران را دارد، ولی با تولید سالانه ۴.۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی، چهار درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با تولید نزدیک ۶۰۰ هزار تن گندم، ۷۵۰ هزار تن سیب زمینی و ۴۵۰ هزار تن انواع محصولات باغی، سهم عمده‌ای در تامین نیاز به محصولات کشاورزی کشور را دارد.
محصول گندم با حدود ۲۹۰ هزار هکتار، بیشترین سهم اراضی کشت محصول کشاورزی در استان اردبیل را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار