مشاور هنرستان آموزش و پرورش ایثارناحیه یک ری:

ضرورت پذیرش هویت بزرگسال و مستقل جوان از سوی خانواده

شهرری(پانا)- هر خانواده‌ای قوانین مربوط به خود را دارد، به همین دلیل ممکن است برخی رفتارها در یک خانواده بی‌احترامی محسوب شود، در حالی که در خانواده‌ای دیگر امری عادی باشد.

کد مطلب: ۱۱۷۴۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت پذیرش هویت بزرگسال و مستقل جوان از سوی خانواده

زهرا ساعتلو مشاور هنرستان ایثار، آموزش و پرورش ناحیه یک ری درباره سبک‌های فرزند پروری در گفت و گو با پانا اظهار کرد: مشکلاتی که در بین جوانان و والدین رایج است، اغلب به این دلیل است که والدین هنوز هم سبک‌های فرزندپروری سنتی سابق را، مانند طرد‌‌کردن و کنترل‌کردن، در زندگی خود و فرزندانشان به کار می‌برند. در صورتی که این راه‌ها دیگر اثر‌پذیری خود را از دست داده و فقط با گفت و گو و احترام رابطه والدین با جوانان برقرار خواهد بود و بنابراین لازم است، والدین احترام ویژه‌ای به هویت بزرگسال و مستقل جوان قائل شده و با استفاده از گفتگو در صدد حل مشکلات برآیند.

ساعتلو افزود: جوان‌ها در دوره جدید زندگی خود هویت تازه و بزرگسالی به دست می‌آورند و خواستار احترام و قبول این استقلال از سوی پدر و مادر برای استقلال و هویت خود هستند، اما متاسفانه به خاطر وجود تفاوت‌های بین دو نسل و دلایل فرهنگی مشکلات زیادی در برقراری ارتباط میان آنها به وجود می‌آید.

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه خسروی‌متین

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار