صید مار در منزل مسکونی توسط آتش نشانی کاشمر

کاشمر(پانا)- کارشناس آتش نشانی نسبت به خطر وجود مار در منازل هشدار داد و گفت همشهریان به محض دیدن مار در هر ‏مکانی سریع به آتش نشانی اطلاع دهند.

کد مطلب: ۱۱۷۴۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
صید مار در منزل مسکونی توسط آتش نشانی کاشمر

مجتبی بنازاده کارشناس آتش نشانی کاشمر در گفت و گو با پانا گفت: ما این مار را در منطقه خیابان نرگس شمالی خانه مسکونی صید کردیم این نوع مار سمی و قیطانی و بسیار خطرناک است. سن این مار حدود دو یا سه ماه است و ما معمولاً بعضی از مارها را که کمیاب هستند و یا ویژگی خاصی دارند را به محیط زیست تحویل می دهیم و بعضی مار های دیگر که کمیاب نیستند در حاشیه کاشمر یعنی بیرون از کاشمر آنها را رها می کنیم که به طبیعت برگردند به علت هوای گرم و آمدن فصل بهار مارهای زیادی در شهرستان کاشمر وجود دارد.

بنازاده افزود: در کاشمر به تعداد زیادی مخصوصاً مار قیطانی در باغ های کشاورزی صید شده است‌. چندین مرتبه توسط مارها نیش زدگی داشتیم. یکی از همکاران مان در سید مرتضی یک بزمجه صید کرد زمانی که می خواست آن‌را داخل کیسه بگذارد مار دست همکارمان را نیش زد و در بیمارستان بستری شد، ولی خدارا شکر بهبود یافت.

وی ادامه داد: گرگ، گربه، سگ، بزمجه و مار افعی از حیواناتی است که ما در شهرستان کاشمر صید کرده ایم که خطرناک ترین حیوانی که ما صید کردیم مار افعی بود.

کارشناس آتش‌نشانی گفت: در شهرستان کاشمر مار زیادی وجود دارد و مردم شهرستان کاشمر باید مواظب باشن دوبه محض دیدن مار در هر مکانی سریع به آتش نشانی اطلاع دهند.

ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار